گلپایگان- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گلپایگان گفت: خانواده معظم شهدا در سخت‌ ترین صحنه‌ها حضور داشتند و لازم است که فرهنگ تکریم خانواده‌ معظم شهدا در جامعه تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خالق محمد شریفی عصر شنبه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان گلپایگان با بیان اینکه رشادت و ایثارگری سردار سلیمانی به کشور غرت و امنیت داد، اظهار داشت: شهدا با خدا معامله کردند و ارج و منزلت خاصی نزد خدا دارند.

وی گفت: تکریم خانواده‌های معظم شهدا جوابگوی یک قطره خون شهید نیست، خانواده معظم شهدا در سخت‌ ترین و دشوارترین صحنه‌ها حضور داشتند و لازم است که فرهنگ تکریم خانواده‌ شهدا در جامعه تقویت شود.

تکریم خانواده شهدا وظیفه تمام دستگاه‌ها است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گلپایگان تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مختص به بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست یلکه تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند.  

وی تأکید کرد: ما در بنیاد شهید و امورایثارگران به اندازه وسع و توان قدردان خانواده معظم شهدا هستیم ولیکن تکریم خانواده شهدا به عنوان یک وظیفه بر دوش تمام دستگاه‌ها است.

اجرای طرح سپاس در گلپایگان

محمدشریفی با بیان اینکه در دوسال اخیر همزمان با بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب دیدار با خانواده معظم شهدا در قالب طرح سپاس صورت می‌گیرد، گفت: عطرافشانی قبور مطهر شهدا، دیدار از سه جانباز گلپایگانی در مرکز نگهداری جانبازان  شهرستان نجف آباد، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس شاغل در دستگاه‌های دولتی، به صدا درآمدن زنگ پیروزی انقلاب در مدارس و همچنین خاطره گویی از دوران دفاع مقدس در مدارس عناوین برنامه‌های چهل و یکمین پیروزی انقلاب در شهرستان است.

سردار سلیمانی نماد ایستادگی، مقاومت و ولایت پذیری بود

در ادامه بخشدار مرکزی گلپایگان با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی جهان را تحت تأثیر قرار داد، اظهار داشت: سردار سلیمانی در دفاع از مظلومان جهان نمره اول را داشت و نماد ایستادگی، مقاومت و ولایت پذیری بود و نائل شدن به درجه رفیع شهادت زیبنده سردار سلیمانی بود.

مهدی سرلک گفت: همه جهان می‌دانند که اگر سردار سلیمانی نبود همانگونه که داعش ۹۰ درصد کشور سوریه را تصرف کرد و سایر کشورها و حتی اورپا را فرا می‌گرفت.

سرلک گفت: پاسخ قدرتمندانه سپاه پاسداران به آمریکایی‌ها مطالبه مردم بود، به گفته مقام معظم رهبری دوران بزن و درو تمام شده است، هر گونه اقدام تروریستی به کشور بدون پاسخ نمی‌ماند.

برنامه‌های پیروزی انقلاب توأم با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد

وی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در برنامه‌های چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب، گفت: شهدا امنیت و آرامش را فراهم کردند و امروز نوبت ما است که با تکریم از مادران شهدا دین خود به شهدا را ادا کنیم.