اراک- رییس انجمن تحقیق و توسعه صنایع و معادن استان مرکزی گفت: در حال حاضر دوران طلایی نفت و درآمدهای نفتی رو به اتمام است و در این شرایط باید به سمت کارآفرینی و افزایش بهره وری حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید شاه محمدی عصر شنبه در نشست خبری برگزاری دومین کنفرانس برترین‌های فروش و کارآفرینی در اراک، اظهار داشت: تکمیل یک بنگاه اقتصادی طی سه مرحله از جمله انباشت سرمایه، بهره وری و فناوری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: انباشت سرمایه در ایران رها شده است و بهره وری نیز ضعیف است یعنی استفاده از منابع و نیروی انسانی را در جامعه به درستی نیاموخته ایم.

رئیس انجمن تحقیق و توسعه صنایع و معادن استان مرکزی گفت: باید بتوان سرمایه کافی در بخش اقتصاد وارد ساخت و با بهره وری ناشی از آموزش‌های خوب آن را اجرا کرد و باید در گام آخر به فناوری‌های جدید در سیستم دست پیدا کرد.

شاه محمدی بیان کرد: در گذشته رویکرد ما سرمایه محور بوده است و منابع نفتی خوب به فروش می‌رفت و به رشد اقتصادی ۱۰ درصد و در چهل سال اخیر به ۲.۵ درصد رشد اقتصادی دست پیدا کردیم.

رئیس انجمن تحقیق و توسعه صنایع و معادن استان مرکزی اظهار کرد: در ایران در حوزه کار آفرینی کم‌تر کار شده است و می‌طلبد که نهادهای سیاسی و اقتصادی در این حوزه به هم نزدیک شوند.

وی گفت: آموزش‌های حوزه کار آفرینی، برگزاری سمینارها و دعوت از کارآفرینان و آموزش‌های سازمان صمت و… موجب می‌شود که درک خود را از شرایط موجود نسبت به واقعیت تغییر دهیم تا باورهای جدیدی به وجود آید.

شاه محمدی عنوان کرد: پیشنهاد بنده در دومین کنفرانس برترین‌های فروش و کارآفرینی دعوت از جوانان بوده است تا نگاه آن‌ها نسبت به واقعیت تغییر پیدا کند.

رئیس انجمن تحقیق و توسعه صنایع و معادن استان مرکزی بیان داشت: با کمک مراکز کسب و کار، مشاورین، کانون کار آفرینی و… باید نشان داد، دوران طلایی نفت سپری شده است و بازارهای بالقوه ای وجود دارد که باید به سمت آن‌ها حرکت کرد.