اردبیل - رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۶۰ نفر در محورهای برون شهری استان اردبیل در ۱۲۶ فقره تصادف، جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد صفوی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل عنوان کرد: پلیس راه استان اردبیل با تجهیز امکانات هوشمند و آمادگی نیروهای خدوم خود برای خدمات رسانی به عموم مسافران و همشهریان در محورهای مواصلاتی از آمادگی لازم برخوردار است.

وی افزود: برای برخورد با تخلفات رانندگی، ۲۷ دستگاه دوربین ثبت تخلف و ۳۷ دستگاه دوربین نظارتی در کنار استفاده از ۵۰ دستگاه دوربین دستی ثبت تخلف برای پایش و نظارت بر ترددها پیش بینی شده است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل از شناسایی ۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان خبر داد و ادامه داد: شناسایی ۴۹ نقطه پرتردد و پر تصادف در محورهای اردبیل در یکسال اخیر توسط پلیس راه انجام یافته که با مشارکت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای رفع نقاط حادثه خیز تلاش می‌شود.

صفوی به حضور ۲۴ ساعته گشت‌های پلیس راه در محورهای مواصلاتی به ویژه در مناطق کوهستانی و مسکونی اشاره کرد و یادآور شد: پلیس راه به منظور ارائه خدمات بهینه، صدور دفترچه کار برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی را در قرارگاه‌های پلیس تسهیل نموده و با تجهیز سامانه پایش هوشمند حمل و نقل عمومی برای کنترل اتوبوس‌های بین جاده‌ای به منظور رعایت قوانین و توجه به نکات ایمنی گام برداشته است.

به گفته وی از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۶۰ نفر در محورهای برون شهری استان اردبیل در ۱۲۶ فقره تصادف، فوت کردند.

رئیس پلیس راه استان اردبیل یادآور شد: از ابتدای سال هزار و ۹۶۵ فقره تصادف برون شهری شامل تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی اتفاق افتاده است.

صفوی از افزایش ۱۲ درصدی تصادفات خسارتی برون شهری در جاده‌های اردبیل نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و یادآور شد: ۳۴ درصد تصادفات نیز به دلیل تجاوز و انحراف به چپ است که مسئولان می‌بایست در ایجاد بزرگراه و رفع نقاط حادثه خیز تلاش مضاعفی داشته باشند.

به گفته وی ۲۶ درصد تصادفات نیز تخطی از سرعت غیرمجاز را شامل می‌شود.

خط قرمز پلیس راه تخلفات حادثه خیز است

رئیس پلیس راه استان اردبیل تصریح کرد: خط قرمز پلیس راه، تخلفات حادثه خیز از جمله سرعت، سبقت غیر مجاز و تجاوز به چپ که زمینه ساز وقوع حوادث رانندگی است، بوده و عوامل پلیس راه در صورت مشاهده گونه تخلف بدون اغماض برخوردهای لازم را انجام خواهند داد.

صفوی ادامه داد: طرح زمستانی پلیس راه استان اردبیل نیز تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری در کلیه گردنه‌ها و محورهای استان به ویژه گردنه اسالم و صائین ادامه خواهد یافت و در این خصوص به صورت روزانه ۵۰ تیم گشتی عوامل پلیس راه در محورها حضور دارند.