رئیس مجلس شورای اسلامی در نمایشگاه کتاب از آمادگی مجلس برای بررسی و تصویب قوانین مورد نیاز در حوزه نشر خبر داد .

به گزارش خبرنگار مهر ، غلامعلی حداد عادل عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به خبرنگاران گفت : این دومین باری است که من امسال از نمایشگاه کتاب دیدن می کنم و امیدوارم که بتوانیم  یکبار دیگر هم در نمایشگاه حضور پیدا کنم.

وی افزود : خوشحالم که نمایشگاه کتاب به مصلی تهران انتقال پیدا کرد و این فضایی که به نحو زیبایی با معماری اسلامی ایجاد شده است موقتا در خدمت کتاب قرار گرفت .

حداد عادل گفت : این مسئله یک پیام معنوی دارد و آن وحدت علم و دین است که در تمدن ما یک اصل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: احساس من این است که مردم راحت تر هستند و به نسبت سالهای قبل که مردم می بایست از سالنی به سالن دیگر می رفتند امسال همه ناشران یکجا هستند و ممکن است اشکالات جزئی هم وجود داشته باشد که بر طرف می شود و باید از این جهت هم خوشحال باشیم.

حداد عادل با اشاره به گفتگوی خود با برخی از ناشران گفت : ناشران عموما راضی اند و بعضا تذکرات  و مسائلی دارند که آنها را شنیدم.

وی با اشاره به نقش مجلس در حمایت از حوزه نشر گفت : مجلس از این حوزه حمایت می کند و امشب هم اعضای کمیسیون فرهنگی از نمایشگاه بازدید خواهند کرد ، با مسئولان نمایشگاه جلسه خواهند داشت و مشکلاتشان را با کمیسیون در میان خواهند گذاشت.

رئیس مجلس با اشاره به احتمال تصویب قانونی کپی رایت گفت : اگر منظور قانون حق نشر است ، مجلس اگر در این امر و در سایر امور نیاز به تصویب قانونی داشته باشد، در خدمت همه ناشران و اهل علم و فرهنگ کشور است.