گناوه- مراسم بزرگداشت شهدای عملیات کربلای ۵ و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در سالن دانشگاه پیام نور گناوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین بزرگداشت شهدای عملیات کربلای ۵ شهرستان گناوه و شهدای مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس سه شنبه شب با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم متدین و ولایتمدار گناوه در سالن دانشگاه پیام نور این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام وحید حجتی از کارشناسان مذهبی و راویان دفاع مقدس در این آئین معنوی اظهار داشت: از خصوصیات بارز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره فرمودند اینکه اهل حزب و جناح و گروه خاصی نبودند بلکه انقلابی بودند.

وی با بیان خاطراتی از آن شهید بزرگوار از زبان همرزمان و همراهان شهید افزود: ویژگی‌های بارز آن شهید باعث شده تا نه تنها دوستداران انقلاب بلکه منتقدان نیز درباره ایشان به نیکی یاد کنند و در تشییع باشکوه این شهید سرافراز انواع عقاید در کنار هم شرکت کردند.

حجت الاسلام حجتی گفت: اخلاق مداری، شجاعت، تواضع، اخلاص و خداجو بودن از ویژگی‌های بارز ایشان بود و کینه و کدورت‌ها در وجود این شهید جایی نداشت و مهربان‌ترین فرد نسبت به دیگران بدون توجه به حزب و گروه و جناح بود و کسی که خدا در چشم او بزرگ باشد اینچنین است.

وی ادامه داد: ایمان و شجاعت ایشان بود که غیر از خدا از کسی ترس نداشت و در برابر دشمن هیچ گاه کوتاه نیامد.

حجت الاسلام حجتی گفت: امروز دشمن با جنگ نرم اعتقادات ما را نشانه گرفته و برای مقابله با این جنگ باید اعتقاد و ایمان قلبی به خدا داشت و در جهاد اکبر پیروز شد.

وی عنوان کرد: در این برهه از زمان نیاز جامعه بشری به افرادی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی که فقط خدا را می‌بینند است.

وی گفت: ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار باید تبیین و مورد تحلیل قرار گیرد وامید است که بتوان رویه‌ها و روش‌های زندگی ایشان در جامعه پیاده کرد.

حجت الاسلام حجتی خاطر نشان کرد: تشییع باشکوه پیکر مطهر این شهید بزرگوار نشان داد که مردم پای آرمان‌های انقلاب استوار ایستاده‌اند و باید این وحدت و یکپارچگی در جامعه حفظ شود.

وی گفت: تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شعار وحدت امت اسلامی ایران سر داد و هر کاری که این وحدت را خدشه دار کند خلاف دین، ایمان و خون شهدا است.

قرائت دلنوشته توسط یکی از دانشجویان دانشگاه پیام نور، اجرای نمایش، مداحی و پخش کلیپ از دیگر بخش‌های این آئین معنوی بود.

شهرستان گناوه در دوران دفاع مقدس ۲۳۰ شهید تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرده است که در عملیات کربلای ۵ از گناوه شهیدان جمشید رستمی، عبدالله نظری، نادر خضری، یوسف دشتی، محمود احمدی، عبدالحسین ملک زاده، فارس پورحیدری، حسین خسروی، جواد شادمانی، غلامرضا تیلک، غلامحسین بهرسی حضور داشتند.

عملیات کربلای ۵ که یکی از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی بود که در تاریخ ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ با رمز مبارک یا زهرا (س) در منطقه شلمچه و شرق بصره آغاز شد.