زنجان-مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: برخی از ساختمان‌هایی که به تازگی ساخته شده است نیز مقوله مناسب‌سازی را رعایت نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی‌قیداری بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی که در سالن اجتماعات شهید شهریاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان برگزار شد، با بیان اینکه متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که برخی از ساختمان‌های تازه احداث شده، مقوله مناسب‌سازی را رعایت نکرده‌اند، افزود: هر چند معتقدیم ارگان‌هایی نیز در حد توان خود در این زمینه ورود کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی جامعه باید نگاه جدی‌تری نسبت به مقوله مناسب‌سازی داشته باشیم، تصریح کرد: در زمینه مناسب‌سازی، یکی از اقداماتی که نباید مغفول بماند، موضوع آگاه‌سازی مردم در این زمینه است؛ چرا که نباید اجازه دهیم موضوع مناسب‌سازی که مربوط به قشری از جامعه است که در اقلیت قرار دارند، به فراموشی سپرده شود.

محمدی قیداری با یادآوری اینکه انتظار داریم این موضوع به‌ویژه در خصوص ساختمان‌هایی که به تازگی در حال ساخت است، رعایت شود، ادامه داد: علی‌رغم اینکه اقدامات قابل توجهی در زمینه مناسب‌سازی انجام شده است اما جامعه هدف آن‌طور که باید از اقدامات صورت گرفته در این زمینه رضایت کافی را نداشته و معتقدند مسئولان باید در این زمینه اقدامات جدی‌تری انجام دهند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه امروز حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر در استان دارای معلولیت هستند، خاطرنشان کرد: این آمار به همراه وجود ۱۰۴ نفر افراد بالای ۶۰ سال در استان، حاکی از آن است که در خصوص مناسب‌سازی باید اقدامات جدی‌تری نسبت به آنچه که امروز انجام شده، صورت گیرد.