مشاور استاندار تهران در امور بانوان اهداف برگزاری جشنواره لباس مشاغل را ایجاد تنوع، راحتی و وارد نمودن رنگها و طرح های زیبا و مناسب به لباسهای عمدتا مشکی کنونی زنان کارمند استان تهران اعلام کرد.

به گزارش مهر، فرحناز قندفروش با اشاره به مراجعه و درخواست های فراوان کارمندان زن برای ارایه طرح های نو برای پوشش زنان کارمند در ادارات و سازمانها گفت به دنبال استقبال کارمندان زن طی فراخوانی که دبیر خانه انجام داد طراحان لباس بیش از هزار طرح مانتو و چادر ویژه 40 عنوان شغل برای زنان کارمند را به دبیر خانه ارایه کرده اند.

قند فروش افزود: این جشنواره برای اولین مرتبه در کشور و با هدف نوآوری درنمایش لباس ویژه کارمندان زن و به عنوان یکی از بخشهای جانبی جشنواره بین المللی زنان سرزمین من در سالنی به مساحت 2 هزار متر در تاریخ 14 تیر ماه برگزار می شود.

دبیر کمیته بانوان استانداری تهران با بیان اینکه طرح های وارده به دبیرخانه مورد داوری قرار گرفته و بهترین طرح ها به جشنواره ارایه می شود خاطر نشان کرد: برای خانم های کارمندی که در محیط کار از چادر استفاده می کنند چادرهای خاص با ویژگی سهولت در استفاده و با رعایت تمام موازین در این جشنواره ارایه خواهد شد.

قند فروش با اعلام دعوت از همه کارمندان زن مدیران و روسای ادارات و سازمانهای استان تهران برای بازدید از این جشنواره گفت طی نظر سنجی که در این جشنواره از بازدید کنندگان صورت می گیرد منتخب لباسهای مورد تایید و پسند کارمندان و مدیران در مشاغل مختلف مشخص می گردد.

وی با یادآوری این نکته که هم اکنون در بسیاری از مشاغل کارمندان زن از لباسهای فرم متحد الشکل استفاده می‌کنند و در دنیا نیز این مسئله یک امر پذیرفته شده ای است تصریح کرد: با ایجاد لباس فرم برای کارمندان زن از یک طرف لباس متناسب و زیبا در اختیارشان قرار می گیرد و از طرف دیگر هزینه تامین لباس ها نیز از دوش کارمندان برداشته خواهد شد.

مشاور استاندار تهران یاد آور شد: هزینه تامین این لباس ها از طریق یکی از مصوبات مجلس که سازمانها را مجاز نموده تا از محل بودجه های رفاهی جهت ترویج فرهنگ استفاده از پوشش مناسب استفاده نمایند تامین می گردد.

به گزارش روابط عمومی استانداری تهران، قندفروش با اظهار تاسف از برخی واکنش های نادرست و مغرضانه نسبت به برگزاری جشنواره لباس مشاغل گفت: با وجود رویکرد بسیار مثبت این اقدام و رعایت کلیه حقوق زنان در جشنواره افرادی سعی می کنند با طرح اجبار در پوشش زنان کارمند، رویکردی منفی از این حرکت نشان دهند.

قند فروش اظهار نظر یکی از روزنامه های صبح درمورد لباس مشاغل را یک بحث کاملا غیر آگاهانه خواند و یادآور شد اگر ارایه لباسهای فرم برای زنان کارمند با ویژگی های زیبایی، تنوع و راحتی و البته به انتخاب خودشان، نادیده گرفتن حقوق زنان در جامعه نامیده شود سخنی از روی بی انصافی و بدور از واقعیت است.

مشاور استاندار تهران با بیان اینکه هم اکنون کارکنان زن جهت یافتن لباس هایی که بتوان در ادارات از آن استفاده نمایند دچار مشکلاتی هستند افزود: در این جشنواره لباس های ویژه دختران دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی، معلمان وکارکنان ادارت با در نظر گرفتن نوع فعالیتشان ارایه می گردد.

بنابراین گزارش لباس مشاغل بعنوان یکی از بخش های جانبی جشنواره بین المللی زنان سرزمین من در 14 تیر ماه و در مرکز آفرینش های کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب برگزار می گردد.