رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به افتتاح مزرعه نژادهای ممتاز گاو گفت: می‌توانیم در زمینه‌ تولید اسپرم و رسیدن به یک نژاد گاو اصیل ایرانی با همکاری سازمان اوقاف نیز فعالیت‌ خود را گسترش دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جهاددانشگاهی، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین جهاددانشگاهی و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار و در آن بر استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه علوم دامی و افتتاح مزرعه‌های جدید نگهداری دام تاکید شد.

دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی در این مراسم که صبح امروز در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری با اشاره به کلام ارزشمند حضرت علی (ع) فرمودند غربی‌ها با علم و فناوری به قدرت رسیدند و حالا از به دست آمدن آن توسط کشورهای دیگر احساس خطر می‌کنند. ما در جهاددانشگاهی با توجه به آن چه در اصول دینی‌مان توصیه شده و از آن جایی که جمهوری اسلامی برای اقتدار و پیشرفت خود باید به علم و فناوری تکیه کند سعی کردیم در این راستا فعالیت کنیم.

وی افزود: خوشحالیم که دکتر خاموشی، ریاست سازمان اوقاف نیز به اهمیت موضوع تفاهم‌نامه توجه دارند و امیدواریم این تفاهم‌نامه به یک قرارداد عملیاتی بزرگ منجر شود.

طیبی با بیان این که ما فعالیت اصلاح نژاد گاو را در سطح ملی و بین‌المللی نیز دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: در شرق آسیا با برخی کشورها در همین رابطه صحبت کرده‌ایم و مورد استقبال هم قرار گرفته است. علاقه‌مندیم که این فعالیت به‌سرعت توسعه پیدا کند تا بخشی از مشکلات کشور برطرف شود.

رئیس جهاددانشگاهی تاکید کرد: می‌توانیم در زمینه تولید اسپرم و رسیدن به یک نژاد گاو اصیل ایرانی با همکاری سازمان اوقاف نیز فعالیت خود را گسترش دهیم.

افتتاح ۳ فارم تا پایان سال

حجت‌الاسلام دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با اشاره به ملاک جهاد علمی در نهاد جهاددانشگاهی و همکاری پرسرعت اوقاف با رویان این نهاد در اصفهان، گفت: امکانات سازمان اوقاف در هر مکان و شرایط جغرافیایی را در اختیار جهاددانشگاهی قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: امیدواریم تا آخر سال، سه فارم از جمله فارم ملارد و فارم شهریار به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: با ورود به حوزه صادرات بسیار موافقم، چرا که ارزآوری برای کشور دارد و برای ورود به حوزه‌های جدید مانند تولید اسپرم و پرورش جنین، آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.

خاموشی با بیان این‌که باید خلأهای لجستیکی در راستای اجرایی‌شدن این تفاهم‌نامه پر شود، گفت: ما تلاش می‌کنیم آن امکاناتی را که از لحاظ سخت‌افزاری نیاز است، در اختیار جهاددانشگاهی قرار دهیم.