پورمحمدی در پاسخ به پرسش مهر مبنی نظر وزیر کشور در مورد انتخاب قالیباف به شهرداری تهران گفت : اعضای شورای شهر نهران منتخبان مردم تهران هستند و می دانیم که با رأی بالایی انتخاب شده اند ، لذا هر انتخاب روشن ، با محاسبه و با دقت ایشان مورد حمایت ماست .

به گزارش خبرنگار مهر ، مصطفی پورمحمدی درحاشیه نشست هماهنگی افتتاح سازمان مرکز منطقه ای کاهش خطرپذیری زمین لرزه آسیا در جمع خبرنگاران افزود :  خوشحالیم که هرچه زودتر اعضای محترم شورای شهر به نتیجه رسیدند و منتخب خود را معرفی کردند .

وزیر کشور متذکر شد: طبعاً این سرعت سبب خواهد شد تا مسائل مدیریتی شهر توقفی نداشته باشد و باسرعت بتواند به فعالیت هایش ادامه دهد .

وی تصریح کرد : اگر (تصمیم شورای شهر) به صورت مکتوب و رسمی به ما برسد ، نسبت به صدور حکم وی سریعاً اقدام می کنیم .

وزیر کشور همچنین در پاسخ به پرسش مهر پیرامون آخرین تمهید برای پیشگیری از آثار سوء حوادث غیر مترقبه در تهران، بیان داشت : بودجه های گوناگونی برای نقطه های فرسوده شهر از منابع د اخلی (بانک ها) و منابع خارجی (فاینانس) در نظر گرفته شده است .

وی اظهار امیدواری کرد که در فاصله زمانی 7 -8 سال آتی پروژه ترمیم و بازسازی بافت های فرسوده به فرجام برسد .

پورمحمدی در ارتباط با گلایه برخی از مسؤلان افغانستان نسبت به طرد اتباع بیگانه غیر مجاز از ایران ، گفت : از سال های گذشته این موضوع را با آنها مطرح کرده بودیم و  سال گذشته به صورت جدی آغاز کردیم .

وزیر کشور متذکر شد : باید تکلیف مهاجران غیر قانونی افغانی در ایران مشخص شود و بفهمیم که چند نفرند ، کجا و تا کی هستند .