یاسوج- معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زمان تبلیغات انتخاباتی، اخلال وبرهم‌زدن اجتماعات وسخنرانیهای قانونی وتعرض به ستادهای انتخاباتی نامزدها خلاف قانون است.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی حسنی بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به قانون، در فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات نوشتن یا اظهار مطالب خلاف واقع و دیوارنویسی ممنوع است.

وی بیان داشت: انتشار اعلام نظر مقامات و اشخاص موضوع ماده (۶۰)، فریب و اغوای مردم از طریق سوءاستفاده از اعلام نظر یا عکس شخصیت‌ها و مقامات دولتی در ماده ۲۹ قانون و تبلیغ علیه نامزدها و هرگونه هتک حرمت و حیثیت آنان خلاف قانون بوده و متخلفین تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

حسنی اظهار داشت: تخریب یا پاره‌کردن عکس تبلیغاتی نامزدها در مهلت قانونی تبلیغات که در محل‌های مجاز الصاق شده و یا قرار گرفته باشد نیز خلاف قانون است.

معاون پبشگیری از وقوع جرم دادگستری افزود: استفاده از کاروانهای تبلیغاتی و استفاده از بلندگو در خارج از محیط سخنرانی و انجام هر گونه عمل خلاف قانون انتخابات در انتخابات از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی ممنوع بوده و متخلفان به یکی از مجازات‌های درجه شش محکوم می‌شوند.

وی انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی نظیر سخنرانی و انتشار محموله‌های تبلیغاتی به نفع نامزد خاص و خارج از مهلت قانونی تبلیغات و استفاده از هرگونه آثار تبلیغاتی از سوی نامزدها و طرفداران آنان اعم از آثار کاغذی، پارچه‌ای، مقوایی، فلزی یا هر جنس دیگر با ابعاد بیشتر از ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر را ممنوع دانست.