" محمدرضا رضایی بایندر " گفت : آزادی بیان در ارائه افکار و عقاید در فضای مجازی رسانه های دیجیتال از معایب این رسانه هاست و برگزاری چنین جشنواره هائی می تواند تعهد و مسؤلیت پذیری، کاهش رفتارهای هنجارستیز در فضای مجازی وب و نیز توان کاربران در سنجش دقیق منابع و اطلاعات را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال و نرم افزارهای چند رسانه ای، مشاور مرکز تحقیقات صدا و سیما، این جشنواره را اولین گام در جهت کمک به افزایش دانش نظری و بومی در این حوزه دانست و افزود: متأسفانه مبانی نظری رسانه های دیجیتال در ایران کمتر مورد توجه محافل علمی بوده و این عامل باعث کندی حرکت در شناخت بیشتر این دانش موثر و مفید شده است.

وی با اشاره به تأثیر غیرقابل انکار کاربرد رسانه های دیجیتال در جوامع پیشرفته و نیز کشورهای در حال توسعه اظهار داشت: این تکنولوژی در روابط و تعاملات اجتماعی، پویایی های بین فردی و گروهی در سطح جامعه، افزایش و تبادل تجارب و مهارت ها و آشنایی افرادی که در این حوزه کار می کنند نقش مفید و سازنده ا ی دارد.

مشاور مرکز تحقیقات صدا و سیما با بیان این مطلب که در فضای وبلاگ نویسی هیچ نظام خاصی حکمفرما نیست، گفت: همسو کردن افکار و عقاید بلاگرهارا با یکدیگر، می توان با حرکت به سوی صنفی گرایی و رسیدن به نظام مشخص و معین فراهم کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره نباید به معنای محدود کردن رسانه های دیجیتال باشد بلکه باید فر صتی را برای همگرائی و تفاهم و همچنین رسیدن به فضای واقعی تعامل با استفاده از امکانات رسانه ای فراهم آورد.