گناوه- آیین‌های ویژه سوگواری و عزاداری در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور مردم متدین و ولایتمدار گناوه برپا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هم‌زمان با ایام فاطمیه و سالروز وفات بانوی دوعالم حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) آیین‌های سوگواری در مساجد و تکایا، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی گناوه برگزار شد.

اقشار مختلف مردم مؤمن و ولایتمدار گناوه هم‌زمان با سراسر کشور و همگام با همه عاشقان و دوستداران اهل‌بیت (ع) در سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور در آئین‌های ویژه به سوگواری و عزاداری پرداختند.

به همین مناسبت مراسم معنوی استغاثه با امام زمان (عج) در شب شهادت حضرت فاطمه (س) همراه با سخنرانی و عزاداری و دعای تعجیل در فرج امام عصر (عج) از سوی گروه سه شنبه‌های مهدوی (عج) در گلزار مطهر شهدای شهر گناوه برگزار شد.

طبخ ۴۲ دیگ غذای نذری همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) از نمونه‌های ارادت مردم به خاندان اهل بیت (ع) است که با کمک و همیاری محبین اهل بیت (ع) و پخش بین عزاداران فاطمی در گناوه انجام گرفت.

به همین مناسبت و هم‌زمان با ایام حزن و اندوه شیعیان و در شب شهادت بانوی دو عالم، آئین سوگواره یاس نبوی «شبی با شروه» با حضور شروه خوانان در جوار امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه برگزار شد.

هفتمین ایستگاه «کودکان فاطمی» با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با زندگی و سیره اهل بیت (ع) به همت هیأت صاحب الشرف (عج) سه شنبه شب در پارک هنرمندان گناوه گشایش یافت و تا ۱۰ بهمن برپا است.

آئین ویژه سوگواری از سوی بسیج اصناف و کسبه بازار گناوه که از بازارهای مهم تجاری در جنوب کشور محسوب می‌شود به این مناسبت در حسینیه ثارالله گناوه برپا شد.

در ایام فاطمیه دوم، نمایشگاه «یادگار مدینه» با موضوعات مختلف کوچه‌های مدینه، خانه حضرت زهرا (س)، باغ فدک و قبرستان بقیع از سوی هیأت فاطمیه و در محل فاطمیه گناوه با حضور مسئولان شهرستانی افتتاح و تا ۱۵ بهمن برپا است.

همچنین آئین ویژه شام غریبان حضرت زهرا (س) و تشییع نمادین آن حضرت با حضور پرشور مردم امشب از فاطمیه تا یادمان شهدای گمنام شهر برگزار خواهد شد.

مراسم و مجالس مختلفی در سایر اماکن مذهبی این شهرستان در حال برگزاری است.