اراک- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: طی ده ماهه سال جاری ۱.۵ میلیون تن محصولات تولیدی استان مرکزی به ارزش ۸۴۰ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فرخی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار داشت: در حوزه صادرات از ابتدای سال ۹۸ تا پایان دی ماه، ٢٠ هزار و ٦٦٢ فقره اظهارنامه برای صادرات محصولاتی به وزن یک میلیون و ٥٤٥ هزار تن صادر شده است.

وی ارزش صادرات انجام شده طی ١٠ ماهه سال ۹۸ در استان مرکزی را ٨٤٠ میلیون دلار بیان کرد و افزود: در سال جاری تعداد اظهارنامه‌های صادراتی ١٩ درصد، وزن صادرات ٢٣ درصد و ارزش آن نیز حدود دو درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به صادرات اقلامی چون انواع هیدروکربورها، شمش، میلگرد آجدار، شیشه، بلورجات، آبمیوه، پلی اتیلن سبک و سنگین، تیتر فوری و …، مقصد این صادرات را ۸۰ کشور دنیا از جمله افغانستان، عراق، ترکیه، امارات متحده، پاکستان و… برشمرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی همچنین ارزش واردات صورت گرفته در استان را حدود ۳٩٩ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: واردات در استان مرکزی طی بازه زمانی مذکور از نظر تعداد اظهارنامه ٤١ درصد، از نظر وزن واردات ١٨ درصد و از نظر ارزش نیز ۲۶ درصد رشد داشته است.

فرخی اظهار داشت: در حال حاضر تراز تجاری استان مرکزی مثبت می‌باشد و امیدواریم همچون سال گذشته میزان صادرات استان از مرز یک میلیارد دلار عبور کند.