معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲: توجه به پروژه اکوپارک به آسیب زدایی از دره فرحزاد کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف مزارعی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ ظهر امروز در نشست … بررسی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی طرح ساماندهی روددره فرحزاد اظهار کرد: فرحزاد یکی از ۷ دره تهران است که ادامه آن به پارک نهج‌البلاغه می‌رسد که متأسفانه آنجا تبدیل به مرکز مصرف و خرید و فروش مواد مخدر شده است.

وی افزود: مواد مخدر علناً و در انظار عموم در این محل مصرف می‌شود. افرادی که مواد مخدر را در این مکان به فروش می‌رسانند قطعاً رایگان این کار را نمی‌کنند و همانطور که می‌دانید اغلب معتادان درآمد خوبی ندارند و مجبور به سرقت می‌شود.

وی با اشاره به موضوع پنجره شکسته که در مباحث اجتماعی مطرح است، گفت: در ذهن عموم مردم این ذهنیت ایجاد می‌شود که آن محیط ناامن است و به همین دلیل خودشان هم روی این محیط حساسیتی ندارند و به ناامن‌تر شدن این محیط کمک می‌کند.

مزارعی افزود: در نهایت ناامیدی از این محیط، افراد دیگر حتی به بهداشت این محیط اهمیت نمی‌دهند و بعضاً ما مشاهده کرده‌ایم که افراد از مناطق دیگر به این محل می آیند و زباله‌هایشان را در دره فرحزاد رها می‌کنند.

وی افزود: این محیط‌ها سبب می‌شود تا شهروندان سالم هم به نوعی به سمت بزه کشیده شوند و حتی آموزش‌های تخلفات را هم در این محیط ببینند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ با توجه به اهدافش به عنوان یکی از نهادهای مؤثر در این حوزه گفت: اولین هدف ما دسترسی به آن دره است. اگر دسترسی راحت باشد شهروندان زیادی می‌توانند به آنجا مراجعه کنند و آنجا از سکوت و خلوت در می‌آید.

وی تصریح کرد: موضوع بعدی بحث روشنایی و نور آنجا است. اگر محلی دید کافی داشته باشد خلافکاران کمتری به آنجا مراجعه می‌کنند.

وی گفت: همچنین خدمات شهری در راستای جمع آوری زباله‌ها را هم باید بیشتر کنیم و در نهایت باید به پروژه اکوپارک توجه جدی‌ای داشته باشیم.

مزارعی ادامه داد: بحث جمع آوری دو مبحث است. یک جمع آوری معتادان و دیگری جمع آوری خرده فروشان مواد مخدر است. ما برای فاز اول پاکسازی و امن کردن دره فرحزاد ۱۰ میلیارد تومان تقاضای بودجه داشته‌ایم که البته برای سال آینده باید منابع بیشتری را به ما بدهند.