فرمانده مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد مبدأ پهپادهایی که شامگاه شنبه در نزدیکی پایگاه هوایی روسیه در سوریه سقوط کردند، منطقه کاهش تنش «ادلب» بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرلشگر «یوری بورنکوف» فرمانده مرکز آشتی روسیه مستقر در سوریه در خصوص پهپادهای ساقط شده در نزدیکی پایگاه هوایی «حمیمیم» سوریه اعلام کرد که مبدأ این پهپادها منطقه کاهش تنش ادلب بود.

در پیام سرلشگر یوری بورنکوف آمده است: «روز یکم فوریه ساعت یازده شب به وقت مسکو، تجهیزات کنترل حریم هوایی پایگاه حمیمیم هواپیماهای بدون سرنشینی را شناسایی کرد که از منطقه تنش زدا و تحت کنترل یگانهای مسلح غیرقانونی در ادلب روانه شده بودند. تجهیزات نبرد الکترونیکی این پایگاه هوایی تمام هواپیماهای بدون سرنشین مذکور را رهگیری کرده و با ایجاد اختلال در سیستمهای کنترل آنها را ساقط کرد».

هنوز هیچگونه گزارشی از میزان تلفات یا خسارتهای احتمالی در این پایگاه پس از حمله پهپادی مزبور ارائه نشده است و این پایگاه در حال حاضر به وضعیت عادی خود بازگشته است.

گفتنی است که کشور سوریه ظرف شش سال گذشته درگیر جنگ داخلی خونین باری بوده است که در آن نیروهای نظامی وابسته به دولت قانونی سوریه با گروههای معارض سوری و سازمانها و گروههای تروریستی درگیر نبرد بوده است.

مسکو نیز عملیات مبارزه با تروریسم در خاک سوریه را از روز سی ام سپتامبر ۲۰۱۵ و بنا به درخواست مقامات دمشق آغاز کرده است. روسیه همچنین به همراه ایران و ترکیه یکی از کشورهای تضمین کننده آتش بس در سوریه است.