سمنان - مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه ۴۹ درصد داروهای دامی کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: نیمی از ظرفیت تولید داروهای دامی کشور مربوط به استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حسینی ظهر پنج شنبه در مراسم کلنگ زنی یک واحد تولید واکسن و داروی دامی در سمنان همزمان با ششمین روز هفته مبارک فجر، با بیان اینکه سمنان قطب واکسن‌سازی دامی کشور است، بیان داشت: نیمی از ظرفیت تولید داروهای دامی کشور مربوط به استان سمنان است.

وی با بیان اینکه دارو سازی دامی در استان سمنان دو هزار و ۳۰۰ شغل ایجاد کرده است، افزود: این صنعت علاوه بر ارزش افزوده و توسعه اقتصادی، به اشتغال‌زایی نیز کمک کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه ۱۸ کارخانه داروی دامپزشکی در استان وجود دارد، بیان داشت: ۲۷۷ قلم داروی دام و طیور به دست توانمند نیروهای متخصص داخلی در این مجموعه‌ها تولید می‌شود.

حسینی با بیان اینکه بخشی از تولید استان سمنان در زمینه داروی دامی حتی صادر می‌شود، بیان کرد: سمنان از لحاظ حجم و میزان تولید داروهای مرتبط با دام و طیور در سطح کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر، یک تولید واکسن با مشارکت سرمایه‌گذار روسی با ۱۲ میلیون یورو اعتبار در شهر سمنان کلنگ‌زنی شد.