اردبیل - در نشست مشترک اعضای ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی بر رصد مستمر هر گونه اقدام خلاف قوانین از جمله خرید و فروش آرا، تبلیغات زود هنگام و توهین و تخریب در فضای مجازی تأکید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مشترک مجریان، ناظران و اعضای ستاد پیشگیری از وقوع جرم با داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه اردبیل نیر، نمین و سرعین ظهر شنبه برگزار شد.

در این نشست به سوالات و ابهامات داوطلبان و رؤسای ستاد انتخاباتی نامزدها از سوی معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان پاسخ داده شد.

خدادادی، معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این نشست عنوان کرد: انتخابات نعمت، موهبت و اثری ماندگار از امام راحل و انقلاب اسلامی ایران بوده و مظهر اراده ملت و اعمال حق مردم در تعیین سرنوشت خود است، لذا حفاظت و صیانت از آن مسلماً تمامی توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

وی با اشاره به مهمترین آسیب‌ها که انتخابات را تهدید می‌کند، افزود: طایفه گری، قومی و قبیله گری از آسیب‌هایی است که موجب زایل شدن شایسته سالاری، امانت داری، تعهد و تخصص افراد می‌شود و یقیناً نادیده گرفتن تعهد و تخصص افراد در انتخابات و انتخاب افراد صرفاً بر اساس قومیت موجب توسعه نیافتگی و عقب ماندگی منطقه و استان خواهد شد.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ادامه با اشاره به وظایف و رسالت‌های نمایندگان گفت: داوطلبان و نامزدهای انتخاباتی باید وظایف قانونی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را احصا و با تشریح آن برای مردم از میزان توانمندی خود در اجرای این قوانین به عنوان تبلیغات انتخاباتی خود استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به وظایف بومی نمایندگان با استناد به وظایف نظارتی آنان، گفت: نمایندگانی موفق و سربلند در دید مردم هستند که تلاش کنند طرح‌های کلان ملی و منطقه‌ای را به منظور توسعه و آبادانی پیگیری کنند و از پرداختن به مسائل شخصی و فردی افراد که موجب دور افتادن از انجام رسالت‌های اصلی نمایندگان می‌شود خودداری کنند.

خدادادی خرید و فروش آرا، استفاده از امکانات دولتی، توهین و تخریب در فضای مجازی و استفاده از تشکل‌های مردم نهاد در تبلیغات انتخاباتی را خلاف مقررات و قوانین دانست و گفت: دستگاه قضائی و مراجع نظامی و انتظامی با رصد مستمر اقدامات کاندیداها و طرفداران آنان با هرگونه موارد تخلف به شدت برخورد می‌کنند.