ساری - ششمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت به مناسبت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مازندران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، گلی کهنسال کلکناری مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران عصر شنبه در جلسه هماهنگی جشنواره اسوه‌های «صبر و مقاومت» با تسلیت وفات حضرت ام البنین (س) اظهار داشت: ایشان از بانوان نمونه صدر اسلام بوده و همه فرزندان ایشان در خط ولایت ماندند و به شهادت رسیدند.

وی از برگزاری ششمین دوره جشنواره اسوه‌های «صبر و مقاومت» در مازندران خبر داد و افزود: این جشنواره به مناسبت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) به صورت ملی و بین المللی در کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

کهنسال گفت: در این مراسم که در روز هفتم اسفندماه در سالن الغدیر سپاه کربلا برگزار می‌شود، از ۲۰۰ مادر، همسر و فرزندان شهدای مدافع حرم تجلیل به عمل می‌آید.

وی عنوان کرد: این برنامه با مشارکت دستگاه‌های استان همراه با سخنرانی، خاطره‌گویی مادران شهدا و برنامه‌های فرهنگی هنری برگزار خواهد شد.

روفیا مجیدی معاون دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران نیز با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و هفته زن، از برگزاری ششمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در استان خبر داد و افزود: این جشنواره همزمان با ولادت بی‌بی دو عالم به صورت ملی و بین المللی برگزار می‌شود.

مجیدی ادامه داد: جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت تنها برنامه ستادی استان است که از انسجام واقعی برخوردار بوده و با همکاری مطلوب دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به شهادت سردار دل‌ها حاج «قاسم سلیمانی» گفت: کشور ما با شهادت این سردار عزیز پشتوانه خیلی قوی در حوزه مقاومت را از دست داد و ایشان جزو تئوریسین‌های نخبه بوده و برنامه‌های هفته زن با محوریت این شهید در استان برگزار خواهد شد.

مجیدی با اشاره به اینکه یکی از اهداف جشنواره تجلیل از خانواده‌ها و فرزندان شهداست، امنیت کشور را مدیون خون شهدا برشمرد و افزود: شهدا قهرمانان جنگ هستند و باید مورد ارج و احترام جامعه ما باشند و تجلیل از خانواده‌های آنان وظیفه ما است.

وی از برگزاری مراسم تجلیل از بانوان نمونه استان به مناسبت هفته زن خبر داد و گفت: این مراسم در سه محور بانوان نمونه، کارمندان نمونه و مشاورین امور بانوان نمونه در روز شنبه ۲۶ بهمن ماه در سالن برنامه ریزی استانداری مازندران برگزار خواهد شد.