رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در محل بعثه مقام معظم رهبری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اورعی کریمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، امروز با حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در محل بعثه مقام معظم رهبری در تهران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی معاون بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری نیز حضور داشت، در خصوص تعامل دو سویه برای افزایش فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی در ایران و مالزی تبادل نظر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه زمینه همکاری مناسبی میان ایران و مالزی در حوزه حج و زیارت فراهم است، افزود: امیدواریم با حضور آقای اورعی کریمی به عنوان رایزن جدید ایران در مالزی شاهد افزایش ارتباطات و تعاملات میان مسلمان این دو کشور باشیم.

وی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه حج و زیارت را بسیار موثر خواند و یادآور شد: بیش از ۱۴۰۰ اثر در قالب کتاب، مقاله و مجله با موضوع حج و زیارت در حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت تولید شده است که برخی از این آثار ترجمه شده و می‌تواند مورد استفاده عموم مسلمانان قرار گیرد و خوشحال خواهیم شد از دستاوردهای کشور مالزی در مورد حج و زیارت بهره ببریم.

سرپرست حجاج ایرانی با اعلام آمادگی بعثه مقام معظم رهبری برای تعامل علمی و پژوهشی با موسسات دینی و مردمی کشور مالزی، تصریح کرد: مسلمانان مالزیایی که در سرزمین وحی حضور می‌یابند مردمی مهربان، مودب و دلسوز هستند و علاقه خاصی به اهل بیت علیهم السلام دارند و این امر فرصت برای افزایش تعاملات دو سویه در حوزه فرهنگی است.