اردبیل - مدیرکل راهداری استان اردبیل گفت: ۵ هزار کیلومتر باند در محورهای مواصلاتی استان اردبیل در ۲۴ ساعت گذشته برف‌روبی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحمتی ظهر سه شنبه در بازدید از عملیات برف‌روبی گردنه الماس با بیان این که در ۲۴ ساعت گذشته ۵ هزار کیلومتر باند در محورهای اصلی، فرعی و روستایی برف‌روبی شد، اظهار کرد: با تلاش جهادی راهداران، همه محورهای استان باز است، اما به‌دلیل تداوم بارش برف و کولاک مقطعی شدید در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها، تردد در آنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به اینکه راهداران سخت‌ کوش خلخال با همه توان در حال برف‌ روبی و بازگشایی محور خلخال - اسالم هستند، افزود: با آغاز بارش برف، عملیات برف‌روبی و نمک‌ پاشی سطح جاده از سوی راهداران مستقر در راهدارخانه‌ها انجام شده و رانندگان باید با توجه به شرایط جوی استان، وسایل و تجهیزات زمستانی به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر به همراه داشته باشند.

دبیر کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با اشاره به امدادرسانی راهداران به خودروهای گرفتار شده در برف، تصریح کرد: ۱۱۰ اکیپ راهداری با ۲۸۶ دستگاه ماشین‌آلات و ۴۳۵ نفر نیروی انسانی در راهدارخانه‌ها، گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل مستقر هستند و با همه توان آماده خدمت‌رسانی به مردم و مسافران عزیز هستند.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل با اشاره به استقرار اکیپ‌های راهداری در گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ هزار تن ماسه و نمک در انبارها و راهدارخانه‌ها برای بازگشایی محورها ذخیره شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل از مردم و مسافران خواست خودروی خود را به تجهیزات زمستانی، به‌ویژه زنجیرچرخ مجهز کرده، از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و قبل از سفر حتماً با سامانه ۱۴۱ تماس گرفته و از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.