اردبیل - رئیس کل دادگستری اردبیل با تاکید بر این که ضابطین قضایی موظف به برخورد باجرایم مشهود انتخاباتی هستند، گفت: عمده‌ترین هدف دستگاه قضایی صیانت از آرای مردم و پیشگیری از تخلف است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از دادگستری اردبیل، ناصر عتباتی در جلسه هماهنگی اکیپ‌های قضائی نظارت بر حوزه تبلیغات انتخاباتی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حضور میلیونی مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن قدردانی کرد و گفت: این حضور حماسی که بسیار باشکوه‌تر از سال‌های قبل انجام گرفت، نشان از پایبندی مردم به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، شهدا و پیروی مردم از مقام معظم رهبری است که با وجود همه مسائل و مشکلات به ویژه مسائل اقتصادی بار دیگر پایبندی خود را به ولایت فقیه به رخ جهانیان کشاندند.

وی در ادامه با اشاره به وظایف و تکالیف اکیپ‌های قضائی نظارت بر انتخابات، گفت: عمده‌ترین هدف صیانت از آرای مردم، پیشگیری از تخلف، تأمین امنیت و آرامش مردم و برخورد با مجرمان و متخلفان در حوزه انتخابات است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه بر لزوم ارتباط هماهنگی کامل این اکیپ‌ها با دادستان مرکز استان و دادگستری برای مدیریت و پیشبرد هرچه بهتر امور تأکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه ضابطین دستگاه قضائی موظف به برخورد با جرایم مشهود هستند، گفت: مجریان و ناظران انتخاباتی باید به وظایف ذاتی خود عمل کنند لذا مهمترین وظایفی که اکیپ‌های نظارتی و قضائی دارند یادآوری مسئولیت‌های ذاتی دستگاه‌ها، مجریان و ناظران انتخاباتی است.

عتباتی در ادامه به لزوم برخورد همراه با احترام و تکریم تأکید کرد و گفت: نباید اقدامی صورت گیرد که شأن و منزلت قضا و قضاوت زیر سوال رفته و خدشه دار شود بنابراین اکیپ‌های قضائی باید با صبر و شکیبایی در مسائل حاشیه‌ای، قاطعیت در برخورد با جرایم داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بر لزوم نظارت بر محیط‌های پیرامونی حوزه‌های رأی گیری تأکید کرد و گفت: باید اطلاعات و اشرافیت کامل در حاشیه و پیرامون حوزه‌های رأی گیری به منظور رصد تحرکات که احتمالاً صحت و سلامت انتخابات را تهدید می‌کند صورت گیرد.

عتباتی در پایان با اشاره به رویکرد دستگاه قضائی استان در مطالبه گری از دستگاه‌ها و نهادهای برگزاری انتخابات، گفت: اکیپ‌های نظارت قضائی باید در رأس نظارت بر نحوه برگزاری انتخابات باشند و از مجریان برگزاری انتخابات در خصوص فراهم آوردن زمینه برگزاری سالم انتخابات باید مطالبه گری شود.