کتاب بررسی تطبیقی نشانه‌های قیام حضرت مهدی (ع) در روایات فریقین تألیف سید ضیاالدین علیانسب به همت دفتر نشر معارف و دانشگاه معارف اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی تطبیقی نشانه‌های قیام حضرت مهدی (ع) در روایات فریقین تألیف سید ضیاالدین علیانسب استادیار گروه معارف اسلامی دانشگاه حضرت معصومه (س) به همت دفتر نشر معارف و دانشگاه معارف اسلامی در سال جاری به بهای ۶۰,۰۰۰ تومان منتشر شد.

این کتاب که با راهنمایی معاونت پژوهشی و برخی اساتید دانشگاه معارف اسلامی، تدوین و در سه فصل با ۳۴۴ صفحه سامان یافته است با جست‌وجوی نشانه‌های حتمی قیام حضرت مهدی (ع) در منابع شیعه و اهل سنت، پنج نشانه معروف خروج یمانی، سفیانی، فرو رفتن لشکر سفیانی در منطقه بیداء، قتل نفس زکیه، و روایات ندای آسمانی را به صورت سندی و محتوایی بررسی کرده و نقاط اشتراک و افتراق روایات را روشن ساخته است.

فصل نخست این کتاب که به کلیاتی چون جایگاه امام مهدی (ع) و نشانه‌های ظهور در هندسه دین، معیار ارزیابی روایات نشانه‌های قیام امام مهدی (ع) و مفاهیمی چون چیستی مطالعه تطبیقی، فریقین، ارزیابی دیدگاه مرحوم صدر، پاره‌ای از شرایط ظهور. و پیامدهای تربیتی- اجتماعی علائم حتمی ظهور چون حق و باطل، جنبه‌های امتحانی نشانه‌های ظهور و ثبات قدم در فتنه‌ها و فصل دوم، به تعداد علائم حتمی و روایات آن از جمله تعداد احادیث حاکی از حتمیت علائم، حتمیت پنج نشانه و فصل سوم به اشتراک و افتراق محتوای روایات فریقین در نشانه‌های حتمی که از آن جمله است: یمانی، سفیانی، خسف بیداء، قتل نفس زکیه، ندای آسمانی، و آنچه مربوط به این علائم است پرداخته شده است.