محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی بلند پایه دقایقی پیش وارد فرودگاه ابوظبی شد و مورد استقبال شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان امیر امارات عربی متحده قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، سفر احمدی نژاد به امارات که اولین سفر یک رئیس جمهور ایران به این کشور محسوب می‌شود، در پاسخ به دعوت چند باره شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان امیر امارات عربی متحده انجام می شود.

این برای نخستین باراست که هم شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان امیرامارات عربی متحده وهم شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نخست ‌وزیر امارات و حاکم دبی برای استقبال از یک رئیس جمهور در فرودگاه حاضر می شوند.

در این مراسم پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور ، دکتر محمود احمدی  نژاد و شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان از گارد احترام دیدن کردند.

همچنین 21 گلوله توپ به نشانه احترام به ورود رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم استقبال رسمی شلیک شد.

احمدی نژاد پس از استقبال به همراه امیر امارات، به سمت کاخ طین ( کاخ امیر امارات) حرکت کردند .

تا دقایقی دیگر مذاکرات شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان امیر امارات عربی متحده و محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد شد.

در این سفر علاوه بر گفتگو درباره مسائل مهم منطقه ای و بین المللی با مقامات امارات و عمان، چند توافقنامه همکاری در زمینه های مختلف نیز میان دو کشور به امضا خواهد رسید.

احمدی نژاد در این سفر، علاوه بر شرکت در جلسه تجار و بازرگانان، با ایرانیان مقیم امارات متحده عربی در باشگاه ایرانیان دیدار و در جمع آنان سخنرانی خواهد کرد.

رئیس جمهور که قرار است پس از امارات، به دعوت سلطان‌ قابوس‌ بن سعید پادشاه عمان از این کشور دیدن کند، دو ماه پیش در اقدامی با هدف تقویت روابط با عربستان سعودی، به این قطب اقتصادی عرب در خلیج فارس ، سفر کرد