زمینه سازی برای گسترش ورزش همگانی در پایتخت و ایجاد فرصت‌های مختلف برای حضور شهروندان در فعالیت‌های ورزشی از جمله اهدافی است که سازمان ورزش شهرداری تهران در سال ۹۸ آن را دنبال کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، زمینه سازی برای بسط و گسترش ورزش همگانی در پایتخت و ایجاد فرصت‌های مختلف برای حضور شهروندان در فعالیت‌های ورزشی از جمله اهدافی است که سازمان ورزش شهرداری تهران در سال ۹۸ آن را دنبال کرده است.

در همین باره برگزاری پویش دوشنبه‌های ورزشی با رویکرد ملی و هماهنگ با ۱۸ کلانشهر، برگزاری دوهزار و ۴۳۵ فعالیت تفریحی- ورزشی، جشنواره و همایش با مشارکت بیش از یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر و برگزاری مسابقات المپیاد، پارالمپیاد، رقابت‌های خانواده محور و مناسبتی در ۵۰ رشته ورزشی، برپایی ایستگاه‌های ورزش شهروندی در یک هزار و ۱۲۰ ایستگاه ورزش شهروندی ویژه آقایان و بانوان از جمله فعالیت‌های سازمان ورزش در سال ۹۸ بوده است.

برگزاری نخستین دوره مسابقات ورزشهای ساحلی (فوتبال، والیبال، پتانک و بهکاپ) و برگزاری نخستین دوره لیگ کودکان کار با حضور ۳۲ تیم از مناطق ۲۲ گانه از دیگر اقدامات سازمان به شمار می‌رود. برپایی خیابان ورزش در مناطق ۲۲ گانه بصورت هفتگی با تعداد ۴۲۹ برنامه، برگزاری اولین دوره مسابقات بین نسلی (مادر، دختر و مادربزرگ-پدر، پسر و پدربزرگ) در رشته‌های دارت، فوتبال روی میز و طناب کشی در سال جاری انجام شده است.

برگزاری اولین دوره بازی‌های رایانه‌ای کشور ویژه بازی‌های ورزشی و برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان آینده سازان ورزشی در محالت کم برخوردار با حضور قهرمانان و پیشکسوتان مطرح، در راستای گسترش ورزش همگانی بین اقشار مختلف انجام پذیرفته است. از سویی، با تشکیل ۶۵ کمیته ورزشی با رویکرد گسترش و تعامل با فدراسیون‌ها جهت توسعه ورزش همگانی در شهر تهران نیز گام‌های مطلوبی در راستای تحقق اهداف عالی ورزش شهروندی برداشته شده و در سال آینده نیز با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.