رئیس جمهور همکاری تجار ایرانی و عمانی را فقط یک کار تجاری ندانست و گفت: این همکاری خدمت به دو ملت و کل منطقه و گام بلندی در جهت ایجاد امنیت در منطقه خلیج فارس و دریای عمان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به مسقط، محمود احمدی نژاد دقایقی پیش در جمع بازرگانان ایرانی و عمانی حاضر شد و با تاکید بر روابط رو به گسترش دو کشور ایران وعمان گفت: در این منطقه فرصت های فراوانی وجود دارد و مردم دو کشور ایران و عمان علاقه مند به گسترش روابط هستند.

وی افزود: در عمان فرصت های فراوانی برای فعالیت های اقتصادی وجود دارد و در بخش تجارت اگرچه در سال های اخیر حجم فراوانی وجود داشته اما از همه ظرفیت ها استفاده نشده است.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث انرژی گفت: ما در بخش انرژی هم  به سرمایه گذاری های مشترک  و هم به تجارت انرژی بین دو کشور نیاز داریم.

وی افزود: در بخش حمل و نقل کارهای مشترک خوبی از جمله ایجاد خط کشتیرانی مستقیم بین دو کشور می تواند انجام شود.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود ایجاد همکاری در بخش های صنعتی، خدمات فنی و مهندسی را از فرصت های کاری در دو کشور دانست و گفت: ایران و عمان رو به جلو و در حال پیشرفت هستند و فرصت برای کار مشترک به طور  کامل مهیاست.

وی تجار عمانی را پرکار، پرتلاش، امین و دلسوز خواند و گفت: در ایران هم شرکت ها و متخصصین خوبی وجود دارد.

احمدی نژاد تصریح کرد: امروز بین دولت عمان و ایران روابط برادرانه و صمیمی برقرار است ما در فعالیت های اقتصادی یکدیگر را رقیب هم نمی دانیم بلکه مکمل هم هستیم و عمان را همکار خود می دانیم و من همه را به یک کار مشترک گسترده دعوت می کنم تا موجب سود و پیشرفت دو کشور شود.

وی افزود: همانگونه که روابط سیاسی دو کشور یک رابطه نمونه برای دیگر کشورهای منطقه است باید شما بازرگانان دست به دست هم دهید تا روابط اقتصادی را هم به یک رابطه ممتاز تبدیل کنید و مطمئن باشید دو دولت از همه تلاش های سازنده شما حمایت خواهند کرد.

رئیس جمهور همکاری تجار ایرانی و عمانی را فقط یک کار تجاری ندانست و گفت: این همکاری خدمت به دو ملت و کل منطقه است و گام بلندی در جهت ایجاد امنیت در منطقه خلیج فارس و دریای عمان خواهد بود.

رئیس جمهور تا ساعتی دیگر در جمع ایرانیان مقیم عمان در محل سفارت ایران حضور پیدا خواهد کرد.