قزوین- فرماندار شهرستان آوج گفت: براثر بارش برف وباران و کولاک راه ارتباطی ۱۵ روستای شهرستان آوج مسدود شده که بازگشایی آن ادامه دارد.

نصرت الله علیرضایی دقایقی قبل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از شب گذشته بارش برف و باران در مناطق شهری و روستایی شهرستان آوج موجب تخریب برخی از پل‌ها و مسدود شدن راه‌های ارتباطی روستایی شد.

وی بیان کرد: به علت آب شستگی و جاری شدن سیل، قسمتی از آبراه و جاده حصار به روستاهای بالا دستی تخریب شده و ارتباط حدود ۱۵ روستا قطع شده بود که بازگشایی مسیرها آغاز شده است.

فرماندار آوج گفت: همچنین در اثر آب گرفتگی یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ به داخل آب سقوط کرده بود که خوشبختانه به کسی آسیبی نرسید و خودرو از محل حادثه خارج شد.

علیرضایی یادآور شد: به دلیل بارش برف در محورها از تردد ۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین که از آوج به سمت همدان تردد می‌کردند تا ساعاتی جلوگیری شد تا پس از بهتر شدن شرایط جوی به مسیر ادامه دهند.

وی بیان کرد: از عصر امروز چهارشنبه با قطع بارش‌ها، عملیات انحراف سیل و مرمت جاده هم آغاز شد و پیش بینی می‌شود تا ظهر امروز پنجشنبه این مسیرها بازگشایی شود.

علیرضایی همچنین از باز کردن دریچه سد شهدای خرقان به منظور جلوگیری از سرریز آب به جاده خبر داد.

فرماندار آوج اظهار داشت: با ۹۰ تن ماسه پاشی در محورهای برفی برای بازگشایی مسیرها اقدام شده است.

مسیر دو روستا مسدود است / ‬راه ۱۳ روستا خاکی است

علیرضایی تصریح کرد: در حال حاضر راه دو روستای این شهرستان به دلیل بارش برف مسدود شده که امروز تلاش می‌کنیم آن را بازگشایی کنیم.

وی افزود: روستا ارقا به دلیل ریزش شانه راه و برف شدید و راه روستای وروق در حال حاضر به دلیل کولاک بسته است.

علیرضایی اظهار داشت: راه ۱۳ روستای این شهرستان هم همچنان بسته است که به دلیل خاکی بودن مسیر و بارش برف و باران و ایجاد گل و لای فراوان امکان اعزام ماشین آلات نیست تا شرایط جوی بهتر شود و اکثر این روستاها هم خالی از سکنه و یا ساکنان محدودی است که آن هم با بهتر شدن شرایط بازگشایی می‌شود.

کرونا در شهرستان آوج مشاهده نشده است

فرماندار شهرستان آوج در خصوص وضعیت ویروس کرونا در این منطقه گفت: با اقدامات پیشگیرانه بهداشتی و درمانی خوشبختانه تاکنون مورد مشکوکی در آوج دیده نشده است.

وی اضافه کرد: چهار روستای این شهرستان به دلیل وابستگی‌های فامیلی با شهر قم رفت و آمد زیادی دارند که در حال حاضر این مناطق بشدت کنترل می‌شود و اطلاع رسانی لازم هم صورت گرفته تا شهروندان به نکات بهداشتی توجه کنند.

علیرضایی اضافه کرد: چند مجلس ختم هم در منطقه داشتیم که آن را را کنترل و مدیریت کردیم و خوشبختانه تاکنون موردی دیده نشده است.

وی اضافه کرد: هفته گذشته سه مورد بیمار مشکوک به کرونا داشتیم که به مراکز درمانی معرفی شدند و خوشبختانه جواب آزمایش منفی بود.

علیرضایی گفت: در روزهای اخیر به دلیل نگرانی مردم از انتشار ویروس کرونا مراجعه به مراکز درمانی بیش از دو برابر شده است.