دبیر ستاد راهبری ستاد نقشه جامع علمی کشور اعلام کرد: طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی توسط وزارت علوم ارائه شده و در حال بررسی آن هستیم تا در دستور کار ستاد نقشه جامع علمی کشور قرار گیرد.

منصور کبگانیان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی آموزش عالی گفت: ساماندهی آموزش عالی و سند آمایش آموزش عالی دارای بندهایی هستند که ستاد نقشه جامع علمی کشور، گام به گام آن را پیگیری می‌کند.

عدم ارائه گزارش مأموریت گرایی دانشگاه به ستاد نقشه

وی ادامه داد: از وزارت علوم درخواست کرده‌ایم، طرح این وزارتخانه درباره مأموریت گرایی دانشگاه‌ها را ارائه دهد که متأسفانه هنوز پیشنهاد خود را در این زمینه ارائه نداده است، از این بابت از آنها گلایه داریم.

قول وزیر علوم برای ارائه هرچه زودتر طرح رتبه‌بندی دانشگاه‌ها

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: طرح کتبی رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را نیز از وزارت علوم در خواست کرده‌ایم که هنوز ارائه نشده است البته وزیر علوم قول داده است که هر چه زودتر این طرح ارائه شده و در دستور کار نقشه جامع علمی کشور قرار بگیرد.

وی درباره ساماندهی مراکز آموزش عالی نیز گفت: طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی توسط وزارت علوم ارائه شده و در حال بررسی آن در ستاد نقشه جامع علمی کشور هستیم.

کبگانیان درباره اینکه آیا در طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی به تجمیع و ادغام مراکز نیز اشاره شده گفت: طرح در حال بررسی است ولی هماهنگی، تجمیع و ادغام مؤسسات نیز در طرح مذکور پیش بینی شده است. بنابراین طرح ساماندهی در حال آماده شدن است که در دستور کار ستاد نقشه قرار گیرد.