مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: بنابر تصمیم اتخاذ شده با توسعه یک ناوگان خاص، پسماندهای بیمارستانی به صورت ایزوله به مجتمع آرادکوه منتقل و با شرایط خاصی دفن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان‌مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه از هفته گذشته اقدام به مجهز کردن کارگران به ماسک و تجهیزات لازم در ایستگاه‌های میانی و مجتمع پردازش آرادکوه کرده‌ایم.
وی افزود: پیگیر این هستیم که در کنار این اتفاق، در دو نوبت هم به صورت روزانه محل اسکان کارگران گندزدایی و ضدعفونی شود.
علیپور گفت: کار مهمتر ما که از امروز انجام شد، تعطیلی فرایند بازیافت در ایستگاه‌های میانی و آرادکوه بوده است.
وی با اشاره به اینکه همه کارگرانی که در این خطوط فعال بازیافت به مرخصی فرستاده شدند تا از ابتلای آنها به کرونا جلوگیری شود ادامه اداد: در سطح مناطق هم ابلاغ شده تا تفکیک از سطح مخازن هم تعطیل شود و قرارداد پیمانکاران را هم با تغییراتی به گونه‌ای تبدیل کردیم تا یک ماه آتی این تفکیک‌ها انجام نگیرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران بیان داشت: برای اجرای این ابلاغیه نیازمند همکاری نیروی انتظامی هستیم تا بحث زباله‌گردی کاهش یابد.
وی با بیان اینکه قصد ما این است دیگر چیزی به نام زباله‌گردی نداشته باشیم گفت: عموماً داخل زباله‌ها ماسک و دستکش وجود دارد و در واقع زباله گردی خود عامل انتقال ویروس خواهد بود.
وی گفت: دفن حداکثری خواهیم داشت و دیگر در این مدت اصلاً به فکر تفکیک زباله نخواهیم بود تا به سهم خود جلوی انتشار ویروس را بگیریم.
وی در خصوص وضعیت پسماند پزشکی هم ابراز داشت: ناوگان خاصی را توسعه داده‌ایم و به صورت ایزوله پسماندها را منتقل کرده و در مجتمع آرادکوه با شرایط خاصی دفن خواهد شد. از هفته گذشته اقدام به مجهز کردن کارگران به ماسک و تجهیزات لازمه در ایستگاه‌های میانی و مجتمع پردازش آرادکوه کردیم.
وی افزود: پیگیر این هستیم که به طور کامل اجرا شود و در کنار آن دو نوبت هم روزانه اقدام به گندزدایی و ضدعفونی کردن محل اسکان کارگران کرده ایم.
وی ادامه داد: همه کارگرانی که در این خطوط فعال بودند به مرخصی فرستاده شدند تا از ابتلای آنها به کرونا جلوگیری شود.
وی افزود: در سطح مناطق هم ابلاغ شده است که تفکیک از سطح مخازن هم تعطیل شود و قرارداد پیمانکاران را هم با تغییراتی به گونه‌ای تبدیل کردیم تا یک ماه آتی این تفکیک‌ها انجام نگیرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: برای اجرای این ابلاغیه نیازمند همکاری نیروی انتظامی هستیم تا بحث زباله گردی کاهش یابد.
وی افزود: قصد ما این است دیگر چیزی به نام زباله گردی نداشته باشیم زیرا عموماً داخل زباله‌ها ماسک و دستکش وجود دارد و این زباله گردی خودش عامل انتقال ویروس خواهد بود.
علیپور گفت: ما دفن حداکثری خواهیم کرد و دیگر در این مدت اصلاً به فکر تفکیک زباله نخواهیم بود تا به سهم خود جلوی انتشار ویروس را بگیریم.
وی درخصوص پسماند پزشکی هم ادامه داد: ناوگان خاصی را توسعه داده ایم و به صورت ایزوله پسماندها را منتقل کرده و در مجتمع آزادکوه با شرایط خاصی دفن خواهد شد.
علیپور گفت: از هموطنان می‌خواهیم خودشان هم در صورت امکان پسماندهای عفونی خود را نظیر دستکش و دستمال و ماسک را در کیسه‌های جداگانه قرار بدهند و به صورت مجزا جدا کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از هموطنان درخواست کرد: در صورت امکان پسماندهای عفونی خود را نظیر دستکش و دستمال و ماسک را در کیسه‌های جداگانه قرار بدهند و به صورت مجزا جدا کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند افزود: از طرفی خواهش ما این است که مردم در سطح شهر دستکش و ماسک و دستمال خود را رها نکنند زیرا امکان ابتلای کارگرانی که باید شهر را نظافت کنند بیشتر می‌کند.