شیراز- مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از سم پاشی ۹۳۰هکتار از مزارع استان فارس برای مقابله با هجوم ملخ ها خبرداد و گفت: سم پاشی با استفاده از پهپاد و سم پاش زمینی ادامه دارد.

حمید دبیری در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: هجوم ملخ‌ها از دوم اسفند در کشور گزارش شد و به دنبال آن در همان روز و در ساعت ۱۸ استان فارس نیز درگیر هجوم ملخ‌ها شد.

وی گفت: در حال حاضر دو شهر لامرد و مهر درگیر این آلودگی هستند و برای جلوگیری از این آلودگی ۹۳۰ هکتار از زمین‌ها با استفاده از سمپاش های زمینی و پهباد سم پاشی شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در مورد خسارات ناشی از حمله ملخ‌ها به مزارع گفت: خسارتی در استان فارس نداشته‌ایم اما ریزش ملخ‌ها ادامه دارد و پیش بینی می‌شود ریزش ملخ‌ها تا تیرماه سال آینده در استان فارس ادامه پیدا کند.

دبیری گفت: عملیات سم پاشی هر روز از ساعت ۴ و ۳۰ صبح تا ساعت ۱۰ صبح در مزارع ادامه دارد و بعد از ظهرها نیز عملیات مبارزه با ملخ‌ها شروع می‌شود.

وی گفت: توصیه ما به کشاورزان این است که به باغات خود سرکشی کنند و سم پاش های خود را تجهیز کنند همچنین با مشاهده ریزش ملخ‌ها به باغات خود، به سامانه ۱۵۰۴ اطلاع دهند.