بجنورد_ مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: همه مسئولان داروخانه‌ها خود را ملزم به خرید ماسک و دستکش از شرکت‌های معتبر و دارای فاکتور رسمی کرده اند.

مریم فلاح در گفتگو با مهر، با توجه به اینکه داروخانه‌ها، مکانی مورد اطمینان برای خرید وسایل بهداشتی مردم هستند، همه مسئولان داروخانه‌ها خود را ملزم به خرید ماسک، دستکش و … از شرکت‌های معتبر و دارای فاکتور رسمی می‌کنند.

مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اضافه کرد: داروخانه‌ها ملزم به خرید محصولات بهداشتی و پزشکی از شرکت‌های معتبر هستند، تا شهروندان با اطمینان خاطر بتوانند از این محصولات استفاده کنند.

وی توضیح داد: در این شرایط بحرانی که امکان فروش هر نوع محصولی جود دارد و ممکن است شرکت‌های مختلف و نامعتبر بدون فاکتور رسمی محصولاتی را به فروش برسانند، داروخانه‌ها به منظور حفظ سلامت مردم و پیشگیری از بیماری به دستور معاونت غذا و دارو از خرید هر نوع محصول غیر رسمی، بدون پروانه ساخت و… خودداری کرده‌اند.

فلاح ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر شرکت‌های معتبر موجودی کافی ندارند که محصولات مورد نیاز را به داروخانه‌ها ارائه دهند و داروخانه‌ها به دلیل اهمیت و توجه به سلامت مردم و پاسخگو بودن به شهروندان از خرید محصولات بی نام و نشان و بدون پروانه ساخت خودداری می‌کنند.