بندرعباس - مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: طبق آمار ۱۱ ماهه سال ۹۸ عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر شرق استان در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۳ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رضا محمد حسینی با شاره به عملکرد یازده ماهه سال جاری اظهار داشت: طی این مدت در مجموع ۱ میلیون و ۹۲۳ هزار و ۱۳۷ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر و بنادر شرق استان تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در مدت زمان یاد شده میزان ۹۶۱ هزار و ۶۳۴ تن کالای غیرنفتی و ۹۳ هزار و ۶۱۶ تن کالای نفتی از این بنادر صادر شده که در بخش غیرنفتی ۱۶ درصد و نفتی نیز ۱۴۷ درصد رشد به ثبت رسیده است.

محمد حسینی خاطر نشان کرد: ۴۴ هزار و ۵۹۸ تن کالای غیر نفتی از بنادر یاد شده به کشورهای حوزه خلیج فارس طی یازده ماه سال ۹۸ صادر شده که نسبت به سال گذشته رشد ۹ درصدی را در مواد غیرنفتی شاهد می‌باشیم.

این مقام مسئول به میزان سفرهای دریایی نیز طی مدت یاد شده اشاره کرد و افزود: ۳ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۹۲۱ نفر مسافر از بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و هرمز جابجا شده‌اند که در این حوزه آمارها رشد ۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ضمن اشاره به آخرین آمار سفرهای دریایی به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: طی یازده ماه امسال تعداد ۵۴ هزار و ۲۶۳ نفر مسافر در مسیرهای دریایی بین بندر شهید باهنر و کشورهای حوزه خلیج فارس جابجا شده است.

محمد حسینی در پایان حمل و نقل کالا را به وسیله کانتینر یکی از موارد مهم در دستور کار برشمرد و گفت: طی یازدهم ماهه سال جاری مجموعاً ۲۷ هزار و ۴۶۹ ((TEU کانتینر در بندر شهید باهنر جابجا شده است.

لازم به ذکر است، محصولات کشاورزی، مواد شیمیایی، معدنی، پروتئینی و ساختمانی از جمله کالاهای است که از طریق بنادر شرق استان به کشورهای هدف صادر می‌شود.