ساری - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: هفت کانون فرهنگی و هنری مساجد استان در طرح ملی فهما در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در کشور درخشیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس زارع صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح ملی فهما در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول کانون‌های مساجد در سال جاری برای نخستین بار انجام شد، افزود: در این طرح کانون‌های برتر با توجه به داوری‌ها، معرفی شدند و بر اساس نظر داوران، هفت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، خوش درخشیدند و امتیازات خوبی را کسب کردند.

وی بیان کرد: کانون شهید گرائیلی مسجد النبی خرما کلاً قائمشهر به عنوان رتبه برتر در رشته گفتمان سازی شعار سال با ۱۸ هزار و ۶۶۴ امتیاز و کانون منهاج مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام) نکا به عنوان رتبه اول در رشته ترویج فرهنگ نماز با ۱۲ هزار و ۵۴۳ امتیاز، جز ۱۸ کانون برتر کشوری در ۱۸ رشته، انتخاب شدند.

زارع ابراز کرد: کانون‌های فرهنگی هنری اخلاص مسجد امیر المومنین (علیه السلام) قائمشهر در رشته فضای مجازی و رسانه با ۱۷ هزار و ۸۵۹ امتیاز، امام خمینی (رحمت الله علیه) مسجد امام خمینی (رحمت الله علیه) نکا در رشته ایده‌های مسجدی با ۱۲ هزار و ۲۳۰ امتیاز، شهدای خاص کلاً مسجد مسلم بن عقیل آمل در رشته ساماندهی و شبکه سازی با ۱۰ هزار و ۷۴۸ امتیاز، شهید صمصام طور مسجد جامع سیمرغ در رشته فیلم کوتاه با هفت هزار و ۶۰۹ امتیاز و کانون سیدالشهداء (علیه السلام) مسجد امام حسن عسکری (علیه السلام) میرودپشت بابل در رشته اوقات فراغت با ۱۲ هزار و ۶۹۲ امتیاز به عنوان کانون‌های شایسته تقدیر، معرفی شدند.

وی گفت: اولین رویداد ملی فهما با استقبال خوب کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دیار علویان، روبرو و اطلاعات فعالیت‌های کانون‌ها در پرتال بچه‌های مسجد، بارگذاری شد که می‌توان از آنها برای برنامه ریزی های آینده، استفاده کرد.

زارع ضمن سپاسگزاری از تمام کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران که در طرح ملی فهما و ثبت فعالیت‌های خویش، تلاش مجاهدانه و فعال داشتند برای آنها آرزوی توفیقات روزافزون کرد.

بیش از هزار و ۱۰۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد مازندران فعالیت دارند.