قزوین- به مناسبت هفته منابع طبیعی در مراسمی با حضور امام جمعه، استاندار و شهردار قزوین غرس نهال در کمربندی سبز شرقی قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر ظهر پنجشنبه در مراسمی با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار، سیاوش طاهرخانی شهردار و اعضای شورای شهر و مدیران محیط زیست، منابع طبیعی و رئیس سازمان جهاد سازندگی استان کاشت نهال در کمربندی شرق قزوین آغاز شد.

در این مسیر ۶ کیلومتری در فاز اول ۵۰۰ اصله نهال غیر مثر و ۱۵۰۰ درختچه و بوته سبز کاشته شد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم کاشت نهال با تبریک میلاد امام جواد (ع) گفت: هر کس حرف کسی را گوش کند که حرف خدایی می زند کار الهی کرده است و آنها که آینده را تاریک، دشمن را بزرگ و دوستان را تحقیر می کنند حرف ابلیس را می زنند و نباید از آن تبعیت کرد.
 

وی افزود: خداوند نعمت های خود را در قالب طبیعت و منابع طبیعی به بشر ارزانی داشته و همه وظیفه دارند از آن صیانت کنند و قدردان آن باشند تا نعمت ها بیشتر شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: کوه دشت و دمن سرسبز و رودخانه و درختان جنگل در واقع سفره ای از روزی الهی است که انسان از آن برای زندگی بهتر استفاده کند اما گاهی خودمان این نعمت ها را از بین برده و برای خود مشکل ایجاد می کنیم.

وی گفت: روز درختکاری فرصتی برای توجه بیشتر به فضای سبز است و باید همه ما کاشت درخت را جدی بگیریم و فضای کوچکی از محیط کار خود، زندگی را به کاشت نهال و درخت اختصاص دهیم تا از زیبایی الهی برخوردار شویم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآورشد: طبیعت بستر آموزش است و باید قدردان آن باشیم و از آن بخوبی صیانت کنیم و این روزها که ایام درختکاری است بهترین وقت جابجایی نهال است و انتطار داریم همه بسیج شویم و برای سرسبزی محیط زندگی و به فرزندانمان یاد دهیم درخت بکارند.

وی اظهارداشت: آیات قرآنی هم تاکید جدی به درختکاری و توسعه فضای سبز دارند و خداوند با تشبیه طبیعت به انسان ها یاد می دهد چگونه رفتار کنیم.


عابدینی از کاشت نهال ر کمربندی شرقی قزوین تشکر کر و گفت: همه باید فرهنگ درختکاری را رایج و به سالم سازی محیط زندیگی خود کمک کنیم.

در ادامه آیت الله عابدینی نهالی را در محدوده مسیر کمربندی سبز شرقی قزوین غرس کرد.