کرمانشاه_ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ادامه فعالیت هتل‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امید قادری امروز شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمانشاه به ارائه آخرین وضعیت ستاد سفرهای نوروزی در استان پرداخت و اظهار داشت: پس از شکست کرونا و بازگشت آرامش بین مردم، دولت تصمیم دارد مصوباتی در رابطه با سفر داشته باشد.

وی با بیان اینکه این اتفاق در اردیبهشت و یا خرداد عملیاتی خواهد شد، افزود: این کار هم به لحاظ روحی مفید است و هم رونق گردشگری را با دنبال خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در خصوص برخی از تعطیلی‌ها به خصوص اماکن گردشگری، محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها باید تصمیم گیری شود اگرچه ما به طور موقت فعلاً تعطیلی آنها را اعلام‌کردیم.

این مسئول بیان داشت: اقامتگاه‌ها از جمله هتل‌ها و مهمانپذیرها به دلیل نظارت کافی بر آنها تعطیل نیستند و تصمیم بر تعطیلی آنها نیز نداریم اما هرگونه مدارس، کمپ‌ها و مهمانسراهای دولتی باید تعطیل شوند و پذیرش هیچ گونه مهمان نوروزی را نداشته باشند.

قادری از ابلاغ تعطیلی مراکز فرهنگی وابسته به وزارت کشور خبر داد و گفت: همانطور که وزیر بهداشت گفت باید در صورت نیاز اماکن فرهنگی، ورزشی و … در اختیار علوم‌پزشکی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: فعالین حوزه گردشگری، اماکن زیارتی و ورزشی و بخش‌های خصوصی که با وجود این بیماری متوجه ضرر می‌شوند برآورد خسارت داشته باشند تا به کمیته مرکزی ارسال شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: برای اینکه از قطار توسعه عقب نمانیم به دنبال تدوین سند رونق گردشگری استان هستیم و به این منظور قرار است کمیته زیرساخت‌های گردشگری را شکل دهیم.