زاهدان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: یک هزار و ۹۲۰ کیلومتر از مسیرهای تحت پوشش این اداره‌کل در سالجاری خط کشی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار داشت: خط کشی راه‌ها از علائم ایمنی محسوب شده که به منظور افزایش ایمنی محورها، هدایت صحیح وسایط نقلیه و آگاهی دادن به کاربران جاده بخصوص در شب، تفکیک باندهای رفت و برگشت و کاهش میزان سوانح رانندگی انجام می‌شود.

وی از نصب هفت هزار و ۵۰۰ عدد انواع علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: علائم نصب شده این مدت شامل تابلوهای ایمنی، اخباری، انتظامی و مسیرنما است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین همکاران ما در اداره ایمنی و حریم راه علاوه‌بر خط کشی محورها و نصب علائم ایمنی اقدام به نصب ۶ کیلومتر گاردریل و حدود چهار کیلومتر نیوجرسی و ۸۵۰ متر مربع تابلو اطلاعاتی کرده است.

وی اجرای ۱۵۰ کیلومتر شیار لرزاننده، پنج کیلومتر روشنایی طولی، نصب ۷۵ مورد چراغ چشمک زن و ۸۵ مورد سرگاردریل از دیگر اقدامات اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌های استان در سالجاری بوده است.

کرد بیان کرد: تعمیر و نگهداری ۱۳۰ متر مربع تابلو اطلاعاتی و شستشو و نظافت سه هزار و ۵۰۰ عدد تابلو ایمنی نیز در این مدت انجام شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی کاهش تعداد سوانح جاده‌ای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است که تحقق این هدف علاوه‌بر افزایش ضریب ایمنی تردد از طریق نصب و نگهداری علائم و تابلوهای مختلف جاده‌ای، با فرهنگ سازی و تشویق کاربران جاده به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امکان پذیر خواهد بود.