سمنان- سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان گفت: فاز اول مطالعات سامانه‌های هوشمند حمل و نقل شهری سمنان تجهیز و به صورت آزمایشی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود میر شریفی در نشستی با حضور مسئولان مدیریت شهری سمنان به میزبانی مرکز کنترل ترافیک همزمان با صبح یکشنبه، ضمن بیان اینکه مرکز کنترل و مدیریت ترافیک سمنان به صورت آزمایشی راه اندازی شد، ابراز داشت: فاز اول مطالعات سامانه‌های هوشمند حمل و نقل شهری سمنان تجهیز شده است.

وی حرکت به سمت هوشمندسازی را یکی از اهداف راه اندازی مرکز کنترل و مدیریت ترافیک شهری در سمنان دانست و تصریح کرد: استفاده از سامانه‌های هوشمند و ثبت تخلفات در دیگر شهرها راهکاری مناسب برای کنترل ترافیک شهری محسوب می‌شود.

نصب ۲۵ دوربین هوشمند

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان، ادامه داد: راه اندازی مرکز کنترل و مدیریت ترافیک شهری در راستای دستیابی به شهر هوشمند، کنترل ترافیک شهری و کاهش حوادث صورت گرفته است.

میر شریفی با بیان اینکه سامانه‌های هوشمند بهبود بسزایی در حل مسائل ترافیکی شهرها دارند، ابراز کرد: نصب بیش از ۲۵ دوربین پایش تصویر در هفت نقطه شهر سمنان هم اکنون انجام‌شده است.

وی در خاتمه گفت: روان‌سازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور و کاهش تصادفات و حفظ جان و آرامش شهروندان از اولویت برنامه‌ریزی اساسی شهرداری سمنان است.