یاسوج- معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: برای حفظ سلامت مردم استان، مدیران فروشگاه ها نسبت به تعبیه حوضچه گندزدایی در درب ورودی فروشگاه های خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله صمیمی دوست عصر یکشنبه در نشست با مدیران فروشگاه‌های بزرگ استان افزود: متصدی فروشگاه‌ها باید یک نفر را به عنوان مسئول کنترل ورود افراد به فروشگاه قرار دهند.

وی بیان داشت: این فرد که خود باید به لحاظ سلامتی تأیید شده باشد به وسیله تب سنج از سلامت خریداران مطلع شود و در صورت وجود تب نه تنها از ورود این فراد به فروشگاه ممانعت می‌شود بلکه فرد موردنظر به مراکز درمانی هدایت می‌شود.

صمیمی دوست افزود: مسئولان فروشگاه‌ها موظف هستند که به محض ورود خریداران به فروشگاه ماسک و دستکش در اختیار آنها قرار دهند.

وی بیان داشت: ویروس کرونا تا مدت زمان زیادی بر روی سطح استیل زنده می‌ماند و دئر این راستا باید چرخهای استیل موجود در فروشگاه‌ها جمع آورد شده و تمامی فروشگاه‌های بزرگ باید به سیستم تهویه و هواکش مجهز شوند.

صمیمی دوست اظهار داشت: کارکنان فروشگاه باید از روپوش، دستکش، کلاه و ماسک استفاده کنند و در سه مرحله گندزدایی فروشگاه را اناجم و اقدام به ضد عفونی کنند.

وی افزود: فروشگاه‌ها باید ساعت هفت تا هشت صبح، ۱۲-۱۴ بعدازظهر و ۱۸ ضدعفونی شوند و از امروز نیز وضعیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و چندمنظوره رصد و ارزیابی می‌شود.