مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: هفت بسته قراردادی دیگر از طرح نگهداشت و افزایش تولید موسوم به طرح ۲۸ مخزن در آستانه اجرا قرار دارند‪.‬

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت،  احمد محمدی گفت: هفت بسته قراردادی دیگر از طرح نگهداشت و افزایش تولید موسوم به طرح ۲۸ مخزن در آستانه اجرا قرار دارند ‪ که این بسته‌ها، شامل اهواز ۱۴، رامین، مارون ۲۵، مارون ۱۴، منصورآباد، سیاهمکان و زیلایی است که در گستره عملیاتی شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز کارون، مارون، گچساران و مسجدسلیمان قرار دارند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: این بسته‌ها در حوزه زیرسطحی شامل ۸۷ عملیات حفاری و تعمیر چاه و نصب تلمبه‌های درون چاهی و در حوزه رو سطحی شامل ۴۰ پروژه در زمینه احداث خطوط لوله جریانی و تاسیسات فرآورشی و انتقال نفت و گاز هستند. هم اکنون ۶ بسته قراردادی از طرح توسعه ۲۸ مخزن مربوط به مخازن منصوری آسماری، رامشیر، گچساران خامی، لالی آسماری، کبود و نرگسی در حال اجرا است.

وی افزود: در طرح توسعه ۲۸ مخزن انجام ۱۰۰ پروژه روسطحی، حفاری ۲۸۲ حلقه چاه جدید، تعمیر ۱۴۳ حلقه چاه و انجام ۱۶۵ عملیات انگیزشی روی چاه‌ها پیش‌بینی شده است.