سمنان - نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه کم‌فشار بارشی که روز گذشته در غرب استان بارش‌های شدید را پدید آورد کم‌کم از سمت شرق از استان خارج می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نقشه‌های هواشناسی هم‌زمان با ظهر دوشنبه چهارم فروردین‌ماه ۹۹ نشان می‌دهند که سامانه کم‌فشار بارشی که از سمت غرب وارد استان سمنان شده بود و سبب بروز باران شدید در گرمسار، آرادان و سمنان و حتی برف در مهدی‌شهر و شمال سرخه شده بود، هم‌اکنون در شاهرود و میامی مستقر و کم‌کم از سمت شرق استان خارج می‌شود اما سامانه کم‌فشار بارشی دیگری از سمت غرب وارد استان شده و هم‌اکنون گرمسار و آرادان را تحت پوشش قرار داده است.

طی ۲۴ ساعت گذشته و در گرمسار و آرادان ۵۳ میلی‌متر باران باریده که به‌نوبه خود رکوردی جالب محسوب می‌شود همچنین بارندگی در سمنان نیز بارشی ۱۵ میلی‌متری برجای گذاشت که بعد از مدت‌ها این شهرستان شاهد یک باران شدید شد. در ارتفاعات مهدی‌شهر و شمال استان سمنان مانند فولاد محله اما بارش‌ها به شکل برف بود.

هم‌اکنون اما دمای هوای مرکز استان سمنان ۱۲ درجه بالای صفر است و آسمان صاف تا قسمتی ابری گزارش می‌شود. پیش‌بینی هواشناسی برای امروز مرکز استان نیز ابری در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید است اما از فردا و با خروج کلی سامانه کم‌فشار کم‌کم آرامش به جو سمنان بازگشته اما باز از امشب آسمان سمنان بارانی خواهد شد.

از شامگاه گذشته تاکنون در شاهرود باران می‌بارد که خود برای چندین سال پیامی در این شهرستان خشک بی‌سابقه بوده است دمای هوا فقط چهار درجه بالای صفر است کوه‌ها سپیدپوش شده‌اند پیش بینی هواشناسی برای این شهرستان تداوم بارش‌ها و کاهش ابرها از فردا است بیشینه کمینه دمای هوای شاهرود برای امروز ۹ و دو درجه بالای صفر است.

شرایط در دامغان هم مشابه است این شهرستان دیشب را با بارش باران پشت سر گذاشت و بیشینه و کمینه دمای هوا ۱۰ و دو درجه بالای صفر است همچنین وزش باد شدید با سرعت ۴۹ کیلومتر بر ساعت پدیده جوی قابل‌ذکر دیار صد دروازه است.

هم‌اکنون در میامی نیز بارش باران و باد شدید را شاهد هستیم دماسنج‌ها عدد چهار را نشان می‌دهند و در کالپوش و رضوان دمای هوا صفر درجه است. میزان بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان میامی نیز ۳۸ میلیمتر عنوان‌شده است.

در غرب استان سمنان پس از خروج سامانه کم‌فشار بارشی وضعیت کمی متعادل شد اما از ظهر دوشنبه دوباره آسمان گرمسار و آرادان ابری و بارش باران پیش بینی هواشناسی برای این دو شهرستان همسایه است. به این ترتیب برای امشب در سمنان نیز احتمال تداوم بارندگی وجود دارد.

در نهایت باید گفت استان سمنان پس از ۲۴ ساعت بارانی هم‌اکنون خود را برای آسمانی نیمه‌ابری، همراه با افزایش ابرها، بارش باران پراکنده و وزش باد شدید آماده می‌کند.