مرند – معاون استاندار آذربایجان شرقی، تعطیلی بازار مرند تا ۱۵ فروردین ماه را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، داود گرشاسبی ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان مرند با بیان اینکه تا به امروز بیش از ۸۵ درصد جمعیت شهرستان غربالگری شده اند، گفت: ۲۱۴ هزار و ۳۱۹ نفر از مردم شهرستان مرند تا به امروز در سامانه هوشمند ثبت نام کرده و وضعیت آنها ثبت شده است.

وی ادامه داد: نیروهای بسیج و شبکه بهداشت شهرستان مرند با به کارگیری تمامی توانایی خود تمام افراد شهرستان را غربالگری خواهند کرد.

فرماندار مرند ضمن تشکر و قدردانی از تمامی خیرین، مسئولین مرندی در تهران و اتاق اصناف شهرستان، از خرید تعدادی اقلام بهداشتی خبر داد و افزود: ۱۰ هزار بطری ۵۰۰ سی سی محلول ضدعفونی کننده دست، ۱۰ هزار عدد ژل ضدعفونی کننده دست، ۲۵ هزار عدد ماسک و ۳۰ هزار بسته دستکش برای مصرف کادر درمان و مردم شهرستان خریداری شده است.

وی ادامه داد: اقلام بهداشتی با همکاری کمیته اقتصادی استان و شهرستان و اداره صمت از طریق داروخانه‌ها، صنوف تجهیزات پزشکی و حتی سوپرمارکت‌ها توزیع خواهد شد.

فرماندار شهرستان مرند همچنین تعطیلی کلیه بازارها، مجتمع‌های تجاری و ورزشی، سفره خانه‌ها و چایخانه‌های شهرستان تا تاریخ ۱۵ فروردین ماه سال جاری را ابلاغ کرد و گفت: از امروز ۴ فروردین ماه فقط فروشگاه‌های زنجیره‌ای، داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها، پمپ بنزین‌ها و نانوایی‌ها که نیازمندی‌های عمومی را تأمین می‌کنند اجازه فعالیت خواهند داشت و این مراکز می‌توانند بیش از روزهای قبل حتی به صورت شبانه روزی فعال باشند.

گرشاسبی ادامه داد: با کسبه‌ای که به مصوبه تعطیلی بازار عمل نکنند به صورت جدی و محکم برخورد خواهد شد.

وی همچنین با اطمینان دادن به مردم شهرستان در جهت تأمین مایحتاج و کالاهای عمومی تاکید کرد: اداره صمت شهرستان مکلف است انبارهای مربوط به ارزاق مردم را همیشه پر نگه دارد.