قزوین- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: ۱۶ طلبه جهادی برای تغسیل اموات ناشی از بیماری کرونا در آرامستان های قزوین همکاری می‌کنند.

حجت الاسلام علی نعمت اللهی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا همه گروه‌ها برای همکاری وارد میدان شده‌اند تا با مشارکت همگانی بتوان آسیب‌های این بیماری را کم کرد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات کنونی موضوع کفن و دفن اموات کرونایی است که نگرانی‌هایی را برای صاحبان اموات ایجاد کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به تأکیدات و فتاوی برخی مراجع تقلید بویژه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه حتی الامکان برای شستشوی اموات ناشی از بیماری کرونا اقدام شود باید زیرساخت‌ها و امکانات آنها را مهیا کنیم.

نعمت اللهی افزود: برای تأمین زیرساخت‌های لازم بهداشتی از سوی متولیان اقدامات لازم انجام شده و در این زمینه نیز اخیراً با همکاری حوزه علمیه، سازمان آرامستان ها و تبلیغات اسلامی اقدام مناسبی برای تأمین طلاب و روحانیون مورد نیاز اقداماتی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: قزوین هم از استان‌های پیشگام در راه اندازی غسالخانه ویژه اموات بیماران کرونایی است تا اقدامات شرعی این گروه نیز مهیا شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار داشت: با تاکید و پیگیری نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین و حمایت ایشان برای تأمین روحانیون و طلاب مورد نیاز اقدام شده است.

نعمت اللهی بیان کرد: تعداد ۱۵ نفر از روحانیون و طلاب برای انجام وظیفه شرعی و غسل دادن اموات کرونایی اعزام شده‌اند که نماز میت و غسل اموات را انجام می‌دهند.

وی گفت: برای تأمین تجهیزات و لباس‌های بهداشتی مورد نیاز آنها نیز اقدام لازم صورت گرفته تا سلامت روحانیون و طلاب نیز تأمین شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: روز گذشته عملیات غسل دادن شش نفر از فوت شدگان بیماری کرونا انجام شده است و این فعالیت به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: برای تأمین سلامت طلاب و روحانیون همکاری کننده در تغسیل اموات ۲۰ دست لباس ویژه بهداشتی تهیه شده تا مورد استفاده طلاب جهادی قرار گیرد.

نعمت اللهی اظهارداشت: از مسئولان انتظار داریم با حمایت از طلاب جهادی زمینه همکاری بیشتر این گروه در شرایط ویژه کشور را مهیا کنند.