اردبیل - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵١ نفر در استان اردبیل ابتلای قطعی به کرونا گزارش شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت اخوان اکبری عصر شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در اردبیل عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵١ نفر در استان اردبیل براساس آزمایش ویروس شناسی مبتلای قطعی به کرونا شدند.

وی موارد مثبت قطعی را ٧٩٧ نفر اعلام کرد و افزود: بالا رفتن موارد مثبت به دلیل افزایش ظرفیت آزمایشگاه ویروس شناسی است و پیش بینی می‌شود روزهای آینده روند افزایشی وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل یادآور شد: از ۳٧۴ سی.تی.اسکن ریوی انجام شده در ٢۴ ساعت گذشته، جواب آزمایش ٩٣ مورد مثبت بود.

اخوان اکبری تعداد فوتی مثبت آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته را ٢ نفر اعلام کرد و یادآور شد: فوتی‌های ناشی از کرونا نیز به ۱۲۴ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، یادآور شد: از ابتدای شروع بیماری در استان، یک‌هزار و ۹۷۱ نفر بستری شدند که از این تعداد یک‌هزار و ۴۱۰ نفر مرخص شدند، یادآور شد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط کسبه که از امروز فعالیت خود را شروع کردند، خیلی مهم است.

اخوان اکبری تصریح کرد: در خانه ماندن به عنوان مهمترین ابزار در کنترل بیماری، همکاری در طرح غربالگری تکمیلی، رعایت فاصله اجتماعی در اماکن و ترددها و استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ بسیار مهم است.