سنندج - رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان تولید محوری را در تمامی قالب های هنری از جمله اولویت های اصلی این حوزه در سال جاری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امین مرادی صبح امروز همزمان با ایام هفته هنر انقلاب با نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیدار کرده و ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات حوزه هنری انقلاب اسلامی این استان در سال گذشته، گفت: تولید محوری در سال جهش تولید اولویت اصلی حوزه هنری در استان کردستان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی فرصت بسیار خوبی که در کنار رونق تولید در سایر بخش از جمله اقتصاد، به موضوع جهش تولید در عرصه فرهنگ و هنر نیز توجهی جدی صورت گیرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: با توجه به اهمیت مسئله فرهنگ در عصر حاضر و افزایش میزان تأثیرگذاری آن بر سایر حوزه‌ها، می‌توان با جهش در تولید فرهنگ و هنر به جهش در سایر بخش‌های اقتصادی نیز امیدوار بود.

وی گفت: در راستای همین سیاست کاری در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در بخش‌های مختلف از جمله کتاب، آلبوم موسیقی، نمایش و فیلم کوتاه تولیدات مختلفی برنامه ریزی شده و انتظار داریم که بتوانیم با همکاری اصحاب فرهنگ و هنر به این چشم انداز برسیم.

مرادی با اشاره به اقدامات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در سال گذشته، افزود: در سال گذشته و در در مجموع حوزه هنری بالغ بر ۱۵۲ فعالیت فرهنگی و هنری را در سطح استان کردستان اجرایی کردن و در ده‌ها فعالیت دیگر نیز با ادارات و سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی مشارکت داشته است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته در مجموع هشت عنوان کتاب در حوزه‌های ادبیات پایداری، شعر، داستان و موسیقی به چاپ رسیده است، گفت: برنامه ریزی ما این است که انشالله تا پایان سال جاری این میزان دو برابر افزایش پیدا کند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به روند تدوین مجلدات جدید دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان، بیان کرد: خوشبختانه در سال ۹۸ اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفت و هم اکنون هفت عنوان جدید از این دانشنامه در حوزه‌های مختلف از جمله موسیقی، نمایش، سینما، مشاهیر و معماری در مراحل مختلف تدوین قرار داشته و انشالله تا پایان سال جاری وارد بازار نشر می‌شود.

وی به اقدامات حوزه هنری در حوزه فیلم کوتاه اشاره کرد و یادآور شد: در سال ۹۸ تنها در بخش فیلم‌های کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای با موضوع آسیب‌های اجتماعی ۱۴ عنوان تولید داشتیم که خوشبختانه از این لحاظ استان کردستان رتبه اول کشور را به دست آورد و البته در کنار این مهم روند حمایت از تولید فیلم کوتاه و مستند نیز به صورت مستمر ادامه داشته است.

مرادی به فعالیت‌های صورت گرفته در بخش نمایش اشاره کرد و گفت: در حوزه نمایش نیز در سال ۹۸ در مجموع حوزه هنری از تولید و اجرای عمومی ۱۱ نمایش حمایت کرد که خوشبختانه شماری از این آثار تولیدی در جشنواره‌های استانی، منطقه و ملی خوش درخشیدند.

وی به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی استان کردستان به عنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت‌های حوزه هنری در این استان اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه در سال ۹۸ کتابخانه تخصصی هنر حوزه هنری استان کردستان و گالری مهر حوزه هنری بیجار به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به کلنگ زنی پردیس سینمایی استقلال سقز در بهمن ماه سال ۹۸، بیان کرد: عملیات احداث و بازسازی این پردیس با حمایت‌های ویژه مسئولان استان به ویژه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان و مؤسسه بهمن سبز آغاز شد که متأسفانه به دلیل فراگیری ویروس کرونا فعلاً عملیات عمرانی آن تعطیل شده ولی با توجه به تأمین بخشی از اعتبار آن، انتظار داریم که در نهایت تا دهه فجر آماده بهره برداری شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های ویژه حضرت آیت الله حسینی شاهرودی، اظهار کرد: خوشبختانه حمایت‌های ویژه نماینده ولی فقیه در استان کردستان از فعالیت‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی در این استان همواره باعث دلگرمی ما بوده و انتظارداریم که در سال جاری نیز این حمایت‌های ادامه داشته باشد.

وی در پایان خواستار همگرایی و همدلی کلیه متولیان بخش فرهنگ و هنر در استان کردستان شد و افزود: عملکرد جزیره‌ای مهمترین آسیب بخش فرهنگ در کردستان است و انتظار داریم که در سال جاری با همدلی و همگرایی شاهد فعالیت‌های بهتری در این بخش باشیم.