دولت چین با اعلام کاهش شمار مبتلایان جدید به ویروس «کووید-۱۹» در این کشور، از افزایش موارد انتقال این بیماری در مناطق شمال شرقی و هم مرز با روسیه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت چین روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که شمار مبتلایان قطعی به ویروس «کووید -۱۹» در این کشور کاهش یافته است.

با این حال مقامات پکن نسبت به سیر صعودی انتقال این بیماری در مناطق شمال شرقی و هم مرز با روسیه ابراز نگرانی کردند.

بنا به اعلام کمیته بهداشت ملی چین، این کشور روز سه شنبه ۴۶ مورد ابتلای جدید را در روز سه شنبه تأیید کرد که این رقم یک روز پیش از آن ۸۹ مورد بود. در میان مبتلایان جدید، ۳۶ تن مسافرانی بودند که از کشورهای خارجی وارد خاک چین شده اند.

اکنون استان «هِیلانگ جیانگ» در شمال شرق این کشور به خط مقدم مبارزه چین برای جلوگیری از ورود ناقلان احتمالی این ویروس تبدیل شده است. از این رو، چین مرز مشترک خود با روسیه را در شهر «سویفِنهه» واقع در این استان بسته است.

مبتلایان جدید به این ویروس از جمله مسافرانی که از خاک روسیه وارد چین می شوند، باعث شیوع این بیماری ویروسی در سایر نقاط چین همچون منطقه خودمختار مغولستان داخلی و شهر شانگهای- قطب مالی چین- می شوند، به ویژه آنکه برخی از این مبتلایان جدید فاقد هرگونه علائم بیماری بوده اند.