همدان - فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: ظرفیت خیران در اجرای رزمایش کمک مومنانه به کار گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بقایی ظهر پنج شنبه در جلسه تبیین ابعاد رزمایش کمک مؤمنانه به فقرا که با حضور مدیران هیئات شهرستانی و مسئولین گروه‌های جهادی هیئت رزمندگان ثارالله همدان برگزار شد؛ اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی توسط هیئت رزمندگان انجام شده است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه تداخل در حوزه خدمت‌رسانی اشکالی است که در سطح کشور وجود دارد، ادامه داد: طی چند روز گذشته نهادهای مختلف پای کار آمدند و به صورت خودجوش کار کردند که این امر فرصتی برای کشور است.

بقایی عنوان کرد: همت و حمایت مردم اعم از بسیجیان و هیئتی‌ها باعث شد که آسیب کمتری در این ایام شاهد باشیم و در حقیقت ایثار و گذشت عامل این موفقیت است و این گنجی است که از دفاع مقدس به ما رسیده است.

وی بابیان اینکه دیده شده در یک منطقه، یک فرد چند بسته حمایتی دریافت می‌کند و یک نفر هیچ بسته‌ای دریافت نمی‌کند لذا برای انسجام این کار در سطح کشور اقدامی توسط سپاه و بسیج و مجموعه مدیریت کشور به صورت سازمان‌دهی شده انجام شد، گفت: قرارگاهی به نام امام حسن مجتبی (ع) در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

۳ گروه در ایام شیوع بیماری کرونا و قرنطینه کمتر آسیب دیده‌اند

فرمانده سپاه ناحیه همدان اضافه کرد: بر اساس پایش انجام شده سه گروه در ایام شیوع بیماری کرونا و قرنطینه کمتر آسیب دیده‌اند که شامل افراد حقوق‌بگیر اعم از شاغل و بازنشسته، افرادی که تمکن مالی دارند و از پس‌انداز استفاده می‌کنند و افراد مستمری‌بگیر ثابت که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند؛ می‌شوند.

بقایی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۴ گروه آسیب دیده شامل کارگرهای فصلی، کولبرها، باربرها و افرادی که در مشاغل پرخط کار می‌کرده‌اند و حدود دو ماه است به دلیل تعطیلی بیکار شده‌اند و درآمدی ندارند شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: مأموریت در کل کشور به سپاه واگذار شده و همه نهادها اعم از وزارت صمت، بنیاد مستضعفان، آستان قدس، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت، کمیته امداد و بهزیستی زیرنظر سپاه جمع شدند و تصمیم بر این شد که کار قرارگاهی انجام شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با تأکید بر هماهنگی هیئات رزمندگان اسلام شهرستان‌ها با سپاه ناحیه در هر شهرستان گفت: به منظور جلوگیری از چندگانگی باید مسئولین هیئت رزمندگان ثارالله در هر شهرستان با سپاه ناحیه آن همراه باشد و باید متمرکز، منسجم و هماهنگ کار کنیم.

وی با بیان اینکه سپاه اطلاعات کمیته امداد و بهزیستی را در اختیار دارد، افزود: فرمی طراحی شده که دارای ۱۲ پارامتر است و افرادی که احصاء و در سامانه ثبت می‌شوند، خدمات دریافتی آنها از این دو نهاد، مشخص می‌شود.

قرارگاه جهادی امام حسن (ع) در شهرستان‌ها ایجاد شده است

وی بیان کرد: باید توجه کرد افرادی تحت پوشش هستند اولویت بعدی قرارگاه است و اولویت اصلی خدمت‌رسانی به افراد آسیب‌دیده است و قرارگاه جهادی امام حسن (ع) در شهرستان‌ها ایجاد شده و فعالیت این قرارگاه با ستاد مردمی مبارزه با کرونا هماهنگ است.

بقایی تأکید کرد: همه جذب‌ها در یک حساب مشترک واریز می‌شود که این حساب به امضای سه نفر شامل نماینده ولی‌فقیه در همدان، فرمانده سپاه استان و بسیج است که با نظارت آنها مبالغ به شهرستان‌ها عودت داده می‌شود.

وی عنوان کرد: در شهرستان همدان شماره حساب ستاد مردمی فعال است و شماره حساب قرارگاه امام حسن (ع) نیز اعلام شده و شماره حساب ستاد مردمی اربعین نیز برای این امر اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: بزرگ‌ترین مساوات بشریت به همت مردم ایران اسلامی در تاریخ بشریت رقم خواهد خورد و همه نهادها و دولت برای انجام این عملیات مشترک هماهنگ شده‌اند.

بقایی در ادامه با بیان اینکه وضعیت کشور ما به لحاظ بهداشتی از همه کشورها بهتر است، اظهار کرد: در سراسر دنیا در حال انجام غربالگری مرگ هستند اما ما غربالگری زندگی انجام می‌دهیم و در کمتر از ۱۰ روز ۷۵ میلیون نفر غربالگری و در سامانه سیب وزارت بهداشت نیز ثبت شد.

وی با بیان اینکه ایجاد درمانگاه‌های ۱۶ ساعته باعث کاهش آسیب‌پذیری کشور شد عنوان کرد: در زمینه مقابله با کرونا ایران اسلامی رکوردهایی دارد که بعد از این موضوع مشخص خواهد شد.

.