رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا از آغاز انتقال زباله شهرستان پیشوا به سایت تفکیک پسماند و دفن بهداشتی زباله چرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امامعلی یگان زاده با اعلام این خبر گفت: یکی از مهمترین معضلات محیط زیستی شهرستان پیشوا نزدیکی محل دفن زباله پیشوا به مناطق مسکونی بود که با پیگیری این اداره و نظارت مستقیم دادستان شهرستان و همت شهرداری و بخشداری‌ها این مشکل برای همیشه رفع و روزانه حدود ۸۰ تن زباله شهرستان پیشوا به سایت تفکیک پسماند و دفن بهداشتی زباله چرمشهر انتقال داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سالیان گذشته مشکلات زیادی در مرکز دفن زباله شهرستان پیشوا وجود داشت که باعث تهدید بهداشت عمومی و همچنین تخریب و آلودگی محیط زیست می‌شد، افزود: خوشبختانه با انتقال زباله‌های شهرستان به مرکز دفن پسماند چرمشهر و پلمپ و مسدود شدن مسیر ورود به مرکز دفن زباله شهرستان پیشوا این معضل به طور کلی رفع شد.

یگان زاده در ادامه گفت: با توجه به حجم بالای تولید پسماند در کشور و هزینه بر بودن جمع آوری، انتقال و دفن این پسماندها می‌توان با چند راهکار ساده از هدر رفت سرمایه شهرداری‌ها که باید صرف عمران و آبادانی شهرها شود جلوگیری کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا در پایان اظهار داشت: کاهش حجم زباله‌ها راهکارهای ساده ای دارد که مواردی از قبیل تفکیک پسماندهای تر و خشک در منزل، استفاده کمتر از ظروف یکبار مصرف، استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به جای نایلون از این جمله هستند.