بوشهر - مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: مناطق صنعتی استان بوشهر به صورت ویژه پایش زیست‌محیطی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد قلی نژاد صبح شنبه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی بوشهر اظهار داشت: رعایت الزامات زیست‌محیطی در طرح‌های صنعتی یک ضرورت است که باید به صورت ویژه مد نظر باشد.

وی با بررسی مسائل و مشکلات زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی بوشهر خاطرنشان کرد: مناطقی که به صورت مجتمع پذیرای تعداد زیادی صنعت هستند می‌بایست به صورت ویژه مورد پایش زیست محیطی قرار گیرند.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: این موضوع در برنامه کاری اداره پایش استان و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرار دارد و با صنایعی که ضوابط زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی صورت می‌گیرد.

قلی‌نژاد با اشاره به الزام صنایع به عدم آلایندگی هوا، آب و خاک، ایجاد فضای سبز و مدیریت پسماند و پساب‌های صنعتی گفت: صدور اخطاریه آلایندگی و درج نام صنایع در لیست صنایع آلاینده و پیگیری قضائی از جمله برخوردهایی است که با صنایع آلاینده می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر از مسئولین شهرک‌ها و مناطق صنعتی خواست، با نظارت بر صنایع مستقر در این مناطق، رعایت مسائل زیست محیطی را از اولویت‌های این مناطق قرار دهند.