سرپرست شبکه رادیویی فرهنگ با گرامیداشت روز بزرگداشت سعدی به تشریح برنامه های این شبکه رادیویی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، علیرضا حبیبی سرپرست شبکه رادیویی فرهنگ به مناسب اول اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی گفت: سعدی، شاعر جهاندیده، جهانگرد و سالک سرزمین‌های دور و غریب بود. گلستان و بوستان او گنجینه دانایی، توانایی، تجارب اجتماعی و عرفانی و ادبی، حماسه اخلاقی و حکمت عملی است. 

وی ادامه داد: قصاید و غزلیات وی عصاره و چکیده اندیشه ها و تأملات عرفانی و اجتماعی و تربیتی وی و آیینه خصایل و خلق و خوی و منش ملتی کهنسال و فرهنگساز است و از همین رو شکوه و درخشش خود را هیچ وقت از دست نخواهد داد.

حبیبی با اشاره به برنامه های رادیو فرهنگ در روز بزرگداشت سعدی بیان کرد: برنامه «سعدی نامه» که به کارشناسی مهدی امین فروغی از آغاز سال نو از این شبکه پخش می شود یکی از این برنامه ها است که حکایت های بوستان و گلستان سعدی را مورد توجه قرار داده است. همچنین برنامه «شعر شبانه» و «ادب گردی» نیز به موضوع سعدی اشاره دارد.

سرپرست رادیو فرهنگ با اشاره به برنامه های زنده این شبکه رادیویی نیز گفت: «بهار نشین» و «بهار را ورق بزن» مجله های بهاری این شبکه هستند که به طور ویژه به موضوع سعدی می پردازند و با پخش سعدی خوانی های بزرگان شعر و ادب و پخش تصنیف هایی از اشعار شیخ اجل با شنوندگان همراه می شوند.

وی در ادامه به برنامه «هفت کوچه» اشاره و بیان کرد: این برنامه نیز که به فرهنگ عامه توجه ویژه دارد به موضوع مصرع ها و ابیاتی از سعدی که مثل و نقل مردم است می پردازد.

علاقه مندان می توانند رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و موج ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز بشنوند.