اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله با مصرف مواد مخدر باید از اثربخشی لازم برخوردار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اکرمی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان مرکزی اظهار کرد: همان‌طور که در جلسات گذشته اشاره شد، شیوع کرونا به منزله تعطیلی شدن فعالیت ادارات و سازمان‌ها نیست، چراکه در هنگام بروز شرایط بحرانی باید با کار مضاعف بحران را مدیریت کرد.

وی ادامه داد: در حوزه مواد مخدر و جمع‌آوری مجدد معتادین متجاهر قرار بود از سوی بهزیستی، پلیس و دانشگاه علوم پزشکی در این حوزه طرح موضوعی دقیق و شفاف صورت پذیرد.‌

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اگر در شهرهای استان با معتادین متجاهر مواجه هستیم باید آمار آنها مستند شود که هنوز طرح موضوع در این حوزه دقیق و شفاف نیست.

اکرمی اظهار کرد: دستگاه‌هایی از قبیل شهرداری، دبیرخانه شورا، پلیس، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و سازمان‌های مردم نهاد با مشارکت یکدیگر در خصوص جمع‌آوری معتادین متجاهر در شهرستان اراک چاره‌اندیشی و سایر شهرستان‌ها نیز این موضوع را پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: معتادین متجاهر در سطح شهرها باید جمع‌آوری و قرنطینه شوند، چراکه ممکن است ناقل بیماری بوده و برای جامعه خطرآفرین باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه برگزاری کلاس و چاپ پوستر در امر مبارزه با مواد مخدر چندان کارساز نیست، بیان کرد: باید تمامی برنامه‌ها در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله از اثربخشی لازم برخوردار باشد.

اکرمی افزود: دستگاه‌های فرهنگی باید برنامه‌های خوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر تبیین کنند.

وی عنوان کرد: برنامه‌هایی از دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه مواد مخدر در سال جاری پذیرفته می‌شود که مشخص بوده و تا پایان سال نیز قابل ارزیابی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر عملکرد سال ۹۸ را ظرف مدت یک هفته به دبیر خانه شورا ارسال کنند تا نقاط ضعف و قدرت در این حوزه شناسایی شود.