همدان - معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از رشد ۲۱ درصدی گردشگران استان همدان در سال گذشته خبر داد و گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های همدان دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خاکسار پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران از رشد ۲۱ درصدی بازدیدکنندگان از استان همدان طی سال گذشته خبر داد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: شمار بازدید کنندگان داخلی از آثار، ابنیه و اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان همدان طی سال گذشته یک میلیون و ۳۳۳ هزار نفر بوده است که نسبت به سال ۹۸ رشد ۲۱ درصدی نشان می‌دهد.

خاکسار تعداد بازدیدکنندگان خارجی از این جاذبه‌ها در سال ۹۸ را نیز ۷ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: آرامگاه‌های بوعلی سینا، باباطاهر و تپه هگمتانه از پر بازدیدترین اماکن این استان بوده‌اند.

علی خاکسار ادامه داد: طی سال گذشته مجموعه اقامت در واحدهای اقامتی استان همدان یک میلیون و ۵۷۲ هزار نفر بوده که ۱۷۵ هزار نفر آن در واحدهای اقامتی مانند هتل، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، متل، خانه مسافر، چادرو کمپ‌های اقامتی، مهمانسراهای دولتی و اردوگاه‌ها اقامت داشتند که نسبت به سال گذشته آن یعنی سال ۱۳۹۷ حدود ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

خاکسار گفت: اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز ۳۷۰۰ نفر بوده که نسبت به سال مشابه ۱۴۷ درصد رشد نشان می‌دهد.